"Любимите" ми PR заблуди

„Любимите” ситуация в работата на един PR специалист, които със сигурност са се случвали на много практици в хода на работата с клиенти:

  • „Добре, одобрявам това прессъобщение, можете да го разпространите до медиите. Нали информацията ще бъде публикувана така?”

  • „Може ли журналистът да ни изпрати материала да го прегледаме преди да бъде публикуван?”

  • „Но акцентът на пресконференцията не беше това, защо са сложили такова заглавие?”

  • „Ще може ли публикацията за нашата компания да бъде поместена в предните страници?”
***

Знаете за какво говоря, колеги.

ТОВА в никакъв случай не може и не трябва да бъде в правата и възможностите на един PR специалист.

ТОВА не може да се нарече управление на комуникацията, каквато е и главната задача на един PR специалист.

ТОВА е само и единствено опит да се заблудят медиите. Ако искате да присъствате с положителни отзиви в медийното пространство, просто бъдете честни, не нарушавайте закона и работете! Медиите не могат да се управляват. PR специалистът не може да управлява информацията, която се публикува от всякакви медийни източници – телевизия, радио, печат, интернет. PR специалистът НЕ ТРЯБВА да управлява информацията, която се публикува от всякакви медийни източници, защото тогава говорим не за PR, а за долна манипулация, която нарушава правата на хората, прекрачва демокрацията и разрушава гражданското общество.


Пиша всичко това, след като прочетох една много добра статия в Advertising Age от 11 май 2009г.

Ето и точният параграф, в който авторът Jonah Bloom много добре казва, дефинира и подчертава как НЕ се управляват пъблик рилейшънс.


You can't control the message. Despite the popular tabloid moniker, your PR person isn't a doctor and shouldn't be spinning. PR helps you communicate something demonstrably true. If you need to know how the message will look when it is shared with the public, stick to ads. When it doesn't come out quite like you'd imagined, don't scream at the PR person or the journalist or blogger in question. You'll just make influential enemies. If your message comes out exactly as you'd hoped, make a note that the journalist in question has no integrity and will soon have no readers, or thank your stars that you got lucky. (Note, however, lucky ain't scalable.)

3 Comments:

  • Това го прати на клиентите ! :)

    Впрочем опити за същия подробен контрол го има и при интервютата, ама това си е цяла нова тема. ;)

  • Не, това няма нищо общо с настоящите клиенти. Мненията, изказани тук, не касаят пряката ми работа като PR специалист.
    В случая обобщавам всеобщата истина, която е публична тайна за всички, работещи в сферата на PR. Но това е и наша цел - да обясним с какво може да бъде полезен PR-а, кои са добрите практики и как трябва да се работи с медиите. За мен лично е обидно, че има такива грешни представи за естеството ни на работа, затова се чувствам много добре, когато успея дори на един човек да му разясня каква е функцията на пъблик рилейшънс.

  • Относно интервютата си много прав, може съвместно да подготвим един материал, какво ще кажеш? :)

Post a Comment