Аплодисменти за Re:TV за професионалната реакция
/Преди да споделя впечатленията си с вас, искам да уточня, че не подкрепям кампанията поради десните си възгледи, и че тук в този материал представям случилото си изцяло от гледна точка на човек, занимаващ се с PR и реклама./
Широка популярност придоби кампанията, насочена срещу Бойко Борисов и Иван Костов, която стартира със скандални банери. Ако банерите изненадоха всички, то последвалите стъпки от кампанията, бих казала, шокират.
Шокират, защото:
Имат масово разпространени печатни реклами в ежедневници и седмичници, до момента съм видяла поне в четири издания по няколко рекламни карета. Цените на политическа реклама по време на изборни кампании, логично са по-високи.
Имат радио-спотове поне в 5 радиа, които аз прослушвам всяка сутрин в периода от 7.30 до 8.30 – т.е. обхващат сутрешния прайм тайм в радио ефира, а тогава цените естествено са по-високи.
Завладели са интернет, това всички го виждаме...
Наблягат и на външната реклама – в София могат да бъдат видяни доста билбордове.
Ако имах възможност и време, бих се позанимавала, за да изчисля средствата, които евентуално са вложени в цялата тази мръсна работа. Със сигурност става въпрос не за много пари, а за неприлично много.
От гледна точка на PR
Кампанията става за пример за горе долу добре обмислена анти-кампания срещу определен опонент. Добре обмислена имам предвид единствено, отчитайки PR и рекламните техники, които хитро са използвали. Първо всичко започна с тези интернет банери, които изиграха ролята на тийзъри, защото в рамките на няколко дни много хора в интернет пространството си нямаха и ни най-малка идея за какво иде реч, кой стои зад тази инициатива, какво се цели. И след като любопитството ескалира – „Нова зора” атакуваха с всякакви медийни средства и се възползваха от всички възможности за реклама. Да, това е добър PR ход – първо предизвикваш любопитството на аудиторията, а после вече действаш.
ОБАЧЕ
Друг е въпросът, че точно в този случай, инициативата всъщност изигра много лоша шега на самите организатори. Тук вече никакъв PR не може да помогне.
Тук навреме се намесиха вече самите потърпевши, които правилно поискаха да се проучи от къде са вложени средствата за цялата тази масова кампания.
Точно тук се намесва и телевизия Re:TV, които решават да проследят кой точно стои зад website boykostov.org. Тук можете да прочете по-подробно за това, което откриват специалистите от Re:TV. Оказва се, че: “…първоначално (сайтът) е регистриран на името на Азер Меликов. Това показва проверка за историята на домейна, извършена от специалисти специално за RE:TV. В политическия кабинет на Сергей Станишев има експерт по информационни технологии със същото име, който е и в борда на "Информационно обслужване"....
Оставям на всеки един от нас сам да достигне до своя политически предизборен ИЗВОД и в последствие ИЗБОР.
Препоръчвам ви да прочетете коментарите под статията в сайта на в. Дневник (линк има по-горе).
PR извод
Никога не можеш да заблуждаваш публиката прекалено дълго време, защото истината не може да бъде скрита и маскирана.
Никога не забравяй, че главното, с което разполагаш е само и единствено истината.
Никога не подценявай аудиторията си, защото винаги има добри специалисти, които ще разкрият използваните неетични техники и мотиви.
***
Телевизия Re:TV поздравявам за навременните действия и реакция.
Браво и на в-к Дневник, които веднага публикуваха материал по темата и документ, представящ историята на скандалния домейн.
/Преди да споделя впечатленията си с вас, искам да уточня, че не подкрепям кампанията поради десните си възгледи, и че тук в този материал представям случилото си изцяло от гледна точка на човек, занимаващ се с PR и реклама./
Широка популярност придоби кампанията, насочена срещу Бойко Борисов и Иван Костов, която стартира със скандални банери. Ако банерите изненадоха всички, то последвалите стъпки от кампанията, бих казала, шокират.
Шокират, защото:
Имат масово разпространени печатни реклами в ежедневници и седмичници, до момента съм видяла поне в четири издания по няколко рекламни карета. Цените на политическа реклама по време на изборни кампании, логично са по-високи.
Имат радио-спотове поне в 5 радиа, които аз прослушвам всяка сутрин в периода от 7.30 до 8.30 – т.е. обхващат сутрешния прайм тайм в радио ефира, а тогава цените естествено са по-високи.
Завладели са интернет, това всички го виждаме...
Наблягат и на външната реклама – в София могат да бъдат видяни доста билбордове.
Ако имах възможност и време, бих се позанимавала, за да изчисля средствата, които евентуално са вложени в цялата тази мръсна работа. Със сигурност става въпрос не за много пари, а за неприлично много.
От гледна точка на PR
Кампанията става за пример за горе долу добре обмислена анти-кампания срещу определен опонент. Добре обмислена имам предвид единствено, отчитайки PR и рекламните техники, които хитро са използвали. Първо всичко започна с тези интернет банери, които изиграха ролята на тийзъри, защото в рамките на няколко дни много хора в интернет пространството си нямаха и ни най-малка идея за какво иде реч, кой стои зад тази инициатива, какво се цели. И след като любопитството ескалира – „Нова зора” атакуваха с всякакви медийни средства и се възползваха от всички възможности за реклама. Да, това е добър PR ход – първо предизвикваш любопитството на аудиторията, а после вече действаш.
ОБАЧЕ
Друг е въпросът, че точно в този случай, инициативата всъщност изигра много лоша шега на самите организатори. Тук вече никакъв PR не може да помогне.
Тук навреме се намесиха вече самите потърпевши, които правилно поискаха да се проучи от къде са вложени средствата за цялата тази масова кампания.
Точно тук се намесва и телевизия Re:TV, които решават да проследят кой точно стои зад website boykostov.org. Тук можете да прочете по-подробно за това, което откриват специалистите от Re:TV. Оказва се, че: “…първоначално (сайтът) е регистриран на името на Азер Меликов. Това показва проверка за историята на домейна, извършена от специалисти специално за RE:TV. В политическия кабинет на Сергей Станишев има експерт по информационни технологии със същото име, който е и в борда на "Информационно обслужване"....
Оставям на всеки един от нас сам да достигне до своя политически предизборен ИЗВОД и в последствие ИЗБОР.
Препоръчвам ви да прочетете коментарите под статията в сайта на в. Дневник (линк има по-горе).
PR извод
Никога не можеш да заблуждаваш публиката прекалено дълго време, защото истината не може да бъде скрита и маскирана.
Никога не забравяй, че главното, с което разполагаш е само и единствено истината.
Никога не подценявай аудиторията си, защото винаги има добри специалисти, които ще разкрият използваните неетични техники и мотиви.
***
Телевизия Re:TV поздравявам за навременните действия и реакция.
Браво и на в-к Дневник, които веднага публикуваха материал по темата и документ, представящ историята на скандалния домейн.
Е, така е. Но не че не се знаеше резултатът и преди да се изследва и разкрива. Причинно-следствената връзка беше прозрачна по начало - намирането на отговорните лица е просто контра ПР инициатива. Изборното време никога не е било чисто при нас - дори промяната от времето на Алеко е незначителна, но културна(вместо да се бият избирателите, те се купуват). Иначе неприлично много пари се дават за политически кампании навсякъде по света - по една и съща причина.
Да, предполагаемо бе кой стои зад всичко, но само една медия се нае да проследи официално кой е създал сайта.
Иначе при нас всичко се случва по уродлив начин. Вярно е, че много пари се дават по цял свят за политическите кампании, но сякаш в повечето случаи се постига нещо градивно. А тук?
Най ме кефи като има нещо гнило и всички веднага да се каже "българска му работа!"
Мизерии навсякъде, все пак тези "нова зора" и поръчителите не правят нищо иновационно.
Не е иновативно, но досега у нас не е било прилагано толкова агресивно и масово.
Народе!!! Докога, бе? Докога ще се оставяме да ни управлява шайка родоотстъпници - комунисти и прочия сган? Аз все още не знам за кого ще гласувам. Изборът не е голям. Но твърдо ЗНАМ за кого няма да гласувам! Събуди се бе, народе!!!
Ne e li partiq Nowa Zora