Сексът и кризата

Днес чета в Advertising Age статията „Is Recession Sex Even Better Than Makeup Sex?” за секса по време на криза, в която пише, че има някои индустрии, които въобще не преживяват трудности по време на масовия финансов спад.

Статията всъщност представя данни от продажбите на (ще използвам термина от материала) "sexual-enhancement devices", предлагани от различни компании, като предимно се говори за Johnson & Johnson и Trojan at Church & Dwight и техните наблюдения на пазара в този сегмент.

При написването на материала е подходено по доста нестандартен и оригинален начин, според мен. В началото е направен забавен паралел между ефективността от секса за сдобряване и секса за справяне с финансовата криза. Това, което прави впечатление е, че компаниите имат цялостни концепции относно развитието на продажбите дори на този тип продукти, правят сравнения с миналогодишните си отчети и съответно достигат до изводите, че кризата не е повлияла негативно, напротив. Затова се търсят и психологически обяснения за ръста на продажбите.

Ето какво казва и говорител на Johnson:

"When the economy goes down, sex goes up," said a J&J spokesman by way of explanation, but he and the brand team declined to elaborate on why their products seem to be booming when the economy isn't.

Споделям с вас този материал, но не защото става въпрос за секс и "sexual-enhancement devices". А защото съм учудена от начина, по който се работи за изграждането на имидж дори на този специфичен тип продукти. Мисля, че всячески трябва да откриваме добрите примери и практики от чуждестранния опит на маркетинг специалист и бранд мениджъри...

3 Comments:

  • Според мен, това си е част от вълната на повишени продажби в сегмента на "продукти на удоволствието". При положение, че приходите от шоколадени изделия скочиха рязко, а вчера четох за плановете на сладоледената индустрия тази година да се реванвира и за загубите от миналата... Само не знам как вървят продажбите на близалки, примерно.

    Важната поука от коментара ми е, че следоледът не е лоша идея точно... сега! :)

    ..."сексът продава". Депресията също.

  • Да се борим срещу депресията със сладолед и секс! :)
    Това ще помогне и на икономиката :)

  • Все нещо трябва да просперира . Дори и в кризата . Хората последно ще се откажат от най-насъщните си нужди . Първо ще е бентлито , яхтата , круиза с "Куин Мери 2" и т.н. Само ми е чудно как след всички тези лишения ще имат изобщо либидо да се борят с депресията със секс ?!
    Явно сладкото помага ;)

Post a Comment