Или....
Блогът на Светослав Билярски
Днес ми казаха интересен блог за Маркетинг, Реклама, Бранд одит, изграждане и управление на търговски марки. Той е на Светослав Билярски – бил е копирайтър в Ogilvy&Mather, криейтив директор в Publicis и главен редактор на списание Мениджър, а в момента преподава в НБУ.
Препоръчвам блога на всички, заинтересовани от тази тематика. Със сигурност ще ви бъде интересен и полезен.
Вече си имам и любим материл: 40 НЕ в рекламата, който обаче е само за хора, които имат чувство за хумор и могат без проблеми да се самоиронизират. :)
В публикацията са събрани най-често срещаните грешки, които правят специалистите и клиентите. Тези грешни стъпки нарушават някои от основните принципи за работа в сферата на маркетинга, рекламата и комуникациите, както и при чисто професионалните отношения между клиентите и фирмата изпълнител. С доста хумор и остроумие е описано защо например не трябва да се плаща за PR, защо агенциите трябва да подхождат по различен начин към различните аудитории, защо някои продукти няма никога да бъдат продадени с реклама, защо клиентите не трябва да искат безплатни идеи или резултати в рамките на една седмица…
Ето и това, което най-много ме разсмя:
1. Клиентът НЕ е прав
Ако знаеше какво е добре за него, клиентът щеше да има собствена агенция. Ако някой настоява сам да си предписва лечението, по-добре да не ходи на лекар.
3. Идеите НЕ са безплатни
Безплатни са джанките. Но някой да е чувал израза “джанката на тортата”?
10. Потребителите НЕ са олигофрени
След рекламата на тоник те не си купуват леопард. Те не мислят, че мечките пият Кока Кола, нито, че погледнати през бутилка водка, жените имат вампирски зъби…
30. За PR НЕ трябва да се плаща
Ако някой плаща, за да прочете името си във вестника, значи той не може да измисли интересно събитие, което да привлече вниманието на медиите. Но не си мислете, че интересните събития се правят без пари.
35. Агенцията НЕ създава клипове и плакати
Тя създава идеи. С десет пъти по-малък бюджет, една добра идея може да постигне повече от една лоша идея. Рекламите са като вицове – чуваш хиляди, а запомняш единици.
Блогът на Светослав Билярски
Днес ми казаха интересен блог за Маркетинг, Реклама, Бранд одит, изграждане и управление на търговски марки. Той е на Светослав Билярски – бил е копирайтър в Ogilvy&Mather, криейтив директор в Publicis и главен редактор на списание Мениджър, а в момента преподава в НБУ.
Препоръчвам блога на всички, заинтересовани от тази тематика. Със сигурност ще ви бъде интересен и полезен.
Вече си имам и любим материл: 40 НЕ в рекламата, който обаче е само за хора, които имат чувство за хумор и могат без проблеми да се самоиронизират. :)
В публикацията са събрани най-често срещаните грешки, които правят специалистите и клиентите. Тези грешни стъпки нарушават някои от основните принципи за работа в сферата на маркетинга, рекламата и комуникациите, както и при чисто професионалните отношения между клиентите и фирмата изпълнител. С доста хумор и остроумие е описано защо например не трябва да се плаща за PR, защо агенциите трябва да подхождат по различен начин към различните аудитории, защо някои продукти няма никога да бъдат продадени с реклама, защо клиентите не трябва да искат безплатни идеи или резултати в рамките на една седмица…
Ето и това, което най-много ме разсмя:
1. Клиентът НЕ е прав
Ако знаеше какво е добре за него, клиентът щеше да има собствена агенция. Ако някой настоява сам да си предписва лечението, по-добре да не ходи на лекар.
3. Идеите НЕ са безплатни
Безплатни са джанките. Но някой да е чувал израза “джанката на тортата”?
10. Потребителите НЕ са олигофрени
След рекламата на тоник те не си купуват леопард. Те не мислят, че мечките пият Кока Кола, нито, че погледнати през бутилка водка, жените имат вампирски зъби…
30. За PR НЕ трябва да се плаща
Ако някой плаща, за да прочете името си във вестника, значи той не може да измисли интересно събитие, което да привлече вниманието на медиите. Но не си мислете, че интересните събития се правят без пари.
35. Агенцията НЕ създава клипове и плакати
Тя създава идеи. С десет пъти по-малък бюджет, една добра идея може да постигне повече от една лоша идея. Рекламите са като вицове – чуваш хиляди, а запомняш единици.
Ето и едно много готино интервю със Светослав Билярски за сп. Мениджър.
Абе май по-добре си беше през соца !
Нямаше никакви сини течности задържани успешно между двете (а вече и четири) крилца , киселите млека със слабително , нямаше ги и всички познати микроби под ръба на тоалетната чиния , а бебенцата щастливо си акаха в тензухените пеленки . Хората не се вълнуваха колко инча им е плазмата и пералнята им дали има шесто чувство . Пералнята се казваше "Рига" и никой не я рекламираше .
Мъжете не знаеха "ЗАЩО?" , но и едва ли им пукаше от това .
И кладенците не пресъхваха ...
Боже , Боже ! Как ли сме оживяли изобщо , като не имало кой да ни казва какво да правим ?!
Умът ми не го побира !