PR експеримент 2 | Деница Сачева в PR everyday life

PR експериментът PR everyday life продължава с пълен ентузиазъм и съм радостна, че има гости и желаещи за няколко седмици напред.

Тази седмица по случай 8 март – световният празник на жената, с удоволствие поканих една известна PR специалистка, пример за успешна бизнес дама с интересен PR everyday life. На вашето внимание представям една работна седмица на Деница Сачева – изпълнителен директор на PR агенция Intelday Solutions, от чийто екип съм част и аз.

Странно ми е да казвам постоянно Деница Сачева, затова ще се обръщам към нея накратко с Дени – така както го правя в моето PR ежедневие.


Дени се занимава с PR от 12 години и създава агенцията Intelday Solutions през 2001 година. Сред големите постижения на агенцията е кампанията за превенция на птичия грип, спечелила световната златна награда на IPRA за 2007 г. в категория "Публичен сектор", а сред клиентите са ДОМ-Здраве АД, Servier Bulgaria, British Council, Световна банка, UNICEF, , Асоциацията на научноизследователските фармацевтични компании Arpharm Bulgaria, и др.

Деница Сачева разказва за своето бързо PR ежедневие и многото ангажименти, както и за символиката и зодиите в живота й. Харесва ми начина, по който тя самата анализира работния си ден с чувство за хумор и лека приятна PR-ска насмешка. (Ха, и аз го правя на ум под формата на вътрешни монолози и диалози. Явно си приличаме по скорпионски.)

Дневните й PR задължения от рано сутринта атакуват под формата на много мейли, телефонни разговори, социални мрежи, вестници и сутрешни блокове, срещи с клиенти, отчети. Дени споменава и за “любимата” ми тема за медиа мониторинга (oops, в която и аз съм замесена).

А ето и седмичният PR дневник (както тя самата го нарече) на Деница Сачева, която е специален гост в рубриката PR everyday life:

Ден първи:
Качих се в такси, в което шофьорът не пушеше. Голям късмет! Значи ще ми върви тази седмица. Честита Баба Марта!
Прочетох и отговорих на 43 имейла, без да броя спама. Имах само 3 срещи. Редактирах едно интервю. Играх го нещо като външен мозък. Не много типично за естествена блондинка. Днес по изключение нямаше криза.
Вечерта прекарах със студенти в Нов български университет. В повечето анкети, които им раздадох, пише, че искат да бъдат пиари в шоубизнеса.
Чудя се дали знаят, че живота на един пиар понякога прилича на шоубизнес...Всичко около мен е в мартеници. Най-много са тези със слонове...

Ден втори:
Станах в 4. От както работя с американците вече няма и нощ. Все нещо трябва. Вече имам 7 имейла от IPRA, 3-4 от БАПРА и 1 от EACD. A.. и един от Stevie Awards.
Написах едно текстче - по случай 2 март. На тази дата преди 39 години от Изпълнителния комитет на Окръжния съвет на партията забранили частната лекарска практика. Затворили на дядо кабинета. Той ме отгледа - Бог да го прости.
Чудя се нормално ли е да имам пропуснати обаждания и на трите телефона?! Изчиствам си Facebook-a. Бърз преглед на сутрешните блокове.
В колата до офиса чета вестници.
Среща в 10, в 11.30, в 13.00, в 15.00, Съвет на директорите в 16.00, вълнуващ разговор със счетоводителите от 17.30...
Драма с медиа клипингите...Петя Г. самоотвержено поема отговорност. Петя Ш. бори клиенти с лекота. Слав пак тича с документи за търг. Невето преговаря с 5 клиента едновременно. Роси чак спря да пуши от посвещение на Международната година на белия дроб. Даниелка е на индийска вълна. За Еми Световна банка няма тайни... Жестока история...
Влизам си вкъщи малко преди 21... Зелена салата, бяло вино, компютър и телевизор едновременно... Реших да приключа вече с тая информация и комуникация...
Поливам си цветята. Отивам с виното в банята. Ще си чета книгата за знаци и символи.. Скорпионска му работа.
Преди да затворя компютъра, влизам в блога на Петя Георгиева – я, Любо бил първият гост там... Много ми хареса мантрата "изчистване на мейли, минаване през социалните мрежи, набелязване на темите за деня". Много е готино!!!

Ден трети: 3 март
Честит национален празник!
Много малко хора ми го казаха днес. Което ме кара пак да изпадам в екзистенциални мисли за България...
Вестници, клипинги, малко Facebook... В 10 среща за кафе... Интересни неща научих, даже нови идеи ми дойдоха.
Писах отчет за клиент. Обобщих си задачите до края на седмицата - 38. Много хубаво число - 3 и 8 прави 11...
Семеен обяд.
От 14 до 16.30 - тайни женски работи. Няма да кажа нищо повече!
Кръстница съм на 6 ромски деца, които са страхотни. Едното обаче - най-мъничкото - нещо е болно. Тревожи ме. Обсъдих  с майка му какво да го правим и къде да го водим.
Среща с приятелка - оправихме личните драми, оплакахме местния бизнес климат, обобщихме трагедиите в живота и политиката, планирахме бъдещите пътувания и оптимистично завършихме в мола.

Ден четвърти:
Вестници, сутрешни блокове, малко Facebook.
Среща в 10.
Проучване на потенциален клиент.
Телефони, мейли, телефони, мейли. Май прекалявам с това кафе, ще взема един чай.
Подготвяме НЛП курс за цялата фирма. Интересно ми е какво ще стане с хората след като 2 дни ще са заедно, но в друга среда. Мисля си колко хора не знаят какво значи думата - казаната, дадената, помислената…
По обяд среща в общината за патронажа на кмета на Международната година на белия дроб.
После се занимавам с финансовия отчет на току що преминало събитие с 40 журналисти от Македония, Франция и Унгария.
Планирам ново - семинар с представители на здравната и съдебната система за лекарските грешки. 
Минавам през кафето до входа на офиса да си изтегля късметче - пише "Живей еднакво и насаме, и пред хората. Сир".

Ден пети:

Днес има много рождени дни... цели 5! Купувам цветя за Невенчето. В това магазинче на "Екзарх Йосиф" е толкова красиво, че направо не ми се излиза. Обожавам цветя. Преглеждам вестниците в колата.
В офиса ме хващат още от вратата с 10 въпроса за решаване.
И сметки... Като видя сметки и ми пада криейтива.
Обсъждам с колега международното положение.
Две срещи с клиенти. Единият много доволен, другият - не. Животът не е справедлив.
Сядам на компютъра. Мейли, мейли, мейли. Малко Facebook. Правя график за събота. Няма да мине без още две срещи с клиенти. А трябва да се срещна и с майката на едно от кръщелничетата.
Телефонни разговори с Дурчев, Максим, пак Дурчев пак Максим. Пазим PR-а у нас от ГМО :)
В 5 ч. на 5 март Невенка ни събира на уиски и ядки. Смеем се. Усеща се наближаването на уикенда.
В 7 потеглям за рожденния ден на Джеси. Нали ви казах - много рожденни дни има днес... А ние, Скорпионите обичаме Рибите...

2 Comments:

  • :) Идеята за този вид споделяне на PR ежедневието е страхотна :) Очаквам с интерес следващата история за една дълга PR седмица :)

  • Здравей Dess, радвам се, че ти харесва моята идея, а новият гост е вече тук - Алекс Кръстев.

    От днес продължаваме и напред със следващото участие :)))

Post a Comment