"Победата е заразителна" - така мога да обощя първата част от поредица материали, посветени на темата за спорта и комуникациите
Спортът зарежда със здраве, дух, състезателна амбициозност. Помага на ума да релаксира, като същевременно ни поддържа красиви и жизнени.
Спортът е начин на живот. Именно това е ключовото послание, което големите компании за спортни облекла, непрестанно комуникират в своите кампании. И казано честно, според мен, работи! Тъй като началото на пролетта е един много благоприятен момент за разговори за спорт, нека видим какво правят големите спортни компании.
Става въпрос за кампаниите на Nike Women, които използват техниките на интегрираните маркетинг комуникации.
Например, попаднах на прес кит, състоящ се от информационен диск на Nike Women за Лято 2007, който е разпространяван до медиите. Дискът е придружен от мини каталог с лятната женска колекция на Nike през 2007. И съдържа кратки материали за джогинг, плуване, йога, танци, обединени под името "Спортна култура". Информационен диск и джобен формат каталог - страхотен ненатрапчив начин да представиш своята спортна марка и да интегрираш своите продукти във вихъра на спорта.
/От тук всъщност се породи и идеята ми да проуча малко по-подробно комуникационните стратегии на водещи марки за спортни облекла. Това, което ми прави впечатление, ще споделя в рамките на няколко кратки материала./
Естествено, нямаше как да не разгледам www.nikewomen.com от любопитсво какво ли правят тази година. Веднага фиксирах страхотно привлекателния и вдъхновяващ слоган "Победата е заразителна" (Winning is Contagious), който ме отведе към четири истории за победи на големи световни спортистки. В рамките на по минута и половина четирите световно популярни дами (Мариа Шарапова, Лиан Сандерсън, Сузана Калур, Серена Уилиамс) разказват за своите спортни успехи, какво означава победата и спортът за тях, за начина им на живот. И техният ентусиазъм и спортно-състезателен дух със сигурност ме зарази. Това не е всичко - в сайта има много кратки и силни клипчета с различни идеи и послания, рекламиращи марката, но и предоставящи добавена стойност под формата на енергия, заряд, мотивация, увереност, сила...
Добри идеи и страхотно изпълнение.
Ако трябва да обобщя, то нека бъде в духа на Nike:
Надявам се успехът на комуникационната стратегия на Nike Women зарази и други комуникационни специалисти, които търсят креативното и различното :)
Е, стига съм се застоявала пред лаптопа, отивам да спортувам!
0 Comments:
Post a Comment