Добрият рекламен контекст предразполага читателя да разчете, "схване" и възприеме рекламата без нежелани странични негативни асоциации. Затова, за да бъде една реклама успешна, според мен, много внимателно трябва да се прецени контекстът, в който тя ще бъде поставена.
Най-простичък пример: Не би било много ефективно, ако сложим билборд, рекламиращ цигари, пред сграда на болница, защото това води до разминаване на асоциациите и представите на хората. А резултатът: трудно ще се достигне до целевия потребител на подсъзнателно ниво и е спорно да се смята, че ще има ефект от дадените пари за реклама.
Преди писах за провала на една реклама на Microsoft в сп. "Мениджър", позиционирана до редакторска статия, в която доста често се споменава за Apple.
Сега обаче докато си релаксирах с новия брой на списание Elle, открих едно страхотно рекламно попадение... и нямаше как да не споделя впечатлението си тук ...
"Кой е предполагал, че популяризирането на личния вкус в интернет може да бъде трамплин към звездна кариера? Оказва се, че много хора се прочуват само защото демонстрират в мрежата своя стил или снимат интересно облечени хора по улиците." ... Чета си аз интересна статия за най-влиятелните блогърки в света на модата - "Кой диктува модата онлайн" (стр. 36, Elle, април 2010). И списанието ни среща с четири млади блогърки, които благодарение на своята креативност, усет към модата и блогърска активност, се превръщат в модни икони.
Статията се състои от 4 страници.
Накратко: Материалът е много интересен, защото разказва как четири момичета от различни краища на света са се превърнали в известни и влиятелни дами чрез своите fashion блогове и сега диктуват модни тенденции. И изведнъж накрая на текста погледът ми се спира на страхотен ноутбук с типично женски дизайн, който би привлякъл доста погледи и въздишки на читателките (представен е естествено в два хит цвята - черен и пепел от рози).
Казвам си "уау" и в същия момент се усещам колко умело се "хванах" на рекламната идейка. Около статията за модата онлайн, блоговете на известни стилистки, основното при налагането на нови модни тенденции и други такива теми, много добре се намести образът на един красив ноутбук със страшно привлекателен дизайн. Трикът се крие в доброто позициониране на рекламата и идейното съобразяване с контекста, в който се поставя тя.
Страхотно! :)
Позиционирането е един от важните моменти и в маркетинга. Пример е подредбата на стоките в големите търговски вериги, дизайна на магазина, забележимостта на промоциите. Ето защо в Америка, след тъчдаун на любимия отбор, точно когато радостта на феновете е най-голяма се споменава: "Точка благодарение на... (даден бранд). Страхотна книга по темата има американският автор Дъглас Рушкоф "Теория и практика на манипулацията".
отивам да си купя списанието - първо за да прочета за блогърките и модата, второ да видя какъв модел са нотбуците :) имам и в пепел на рози, имам и сребристосив :) - това прави ли ме модерна :)