Спортът като начин на живот - 2

Ако ми позволите, бих използвала един известен рекламен слоган в малко по-друг контекст. Като например: 

Спортът и рекламата дават криле...

Преди време от Nike без да искат ме впечатлиха силно и писах за Nike концепцията "Победата е заразителна". И като любопитен човек, веднага реших да се поровя и да видя какво правят другите големи в бизнеса на спортни стоки. 

В крайна сметка конкуренцията също е заразителна (отново в духа на Nike)... и стимулираща. Какво са Nike без Adidas? Какво би бил пазарът без Nike и Adidas? Какво би бил спортът без Nike и Adidas? А какво щеше да е рекламата без конкурентната надпревара между Nike и Аdidas? 





И веднага открих, че още през началото на януари 2010 Adidas са подготвили медийното пространство за нова видео реклама чрез тийзър към нея, които са продължение на традицията от миналата година. През 2009 година на фона на
"Beggin' you" имаше House Party, на което Katy Perry, Estelle, Young Jeezy, the Ting Tings, DMC-Daryl McDaniels, Method Man, Redman, Afra, Ryukyudisko, Russell Simmons, Missy Elliott, Kevin Garnett, David Beckham, Ilie Nastase, Mark Gonzales, Kazuki и Jeremy Scott. .... бяха облечени с Adidas Originals и празнуваха оригиналността (Celebrate Originality като под originality може да се разбира още и: автентичност, истинност). 
И от тогава все още телефонът ми звъни с тази песничка, защото асоциациите, които си правя, ме зареждат с позитивната енергия, представена и отпразнувана точно в това видео. 
През 2010 Adidas Originals излизат на улицата и вече си имат цял квартал, в който живеят известни личности, певци и музиканти, атлети, скейтъри, художници и въобще хора от развлекателната индустрия. 
А за да постигнат обвързаност и емоционално очакване, си има и предистория: 
През януари 2010 е пуснат видео тийзър, който предизвиква очакване и вълнения. 

Adidas и Star Wars ни канят да отпразнуваме оригиналността заедно с 
известните личности, дошли от възможни далечни галактики и светове. 


Защото все пак... 
Оригиналността е завладяваща и всички се събират, за да я (от)празнуват.
Това не е всичко, разбира се. 
Отново на тема "оригиналност" Снуп Дог, уютно облечен с Adidas, споделя в 
кратко видео:
Продължавам да проучвам кампанията на Adidas за 2010 и започвам да откривам какви ли не статии и материали около създаването на новото видео . Разбира се около всички известни личности, които са участвали, се е шумяло достатъчно преди и след създаването на клипа, което е прекрасна предпоставка за стимулирането на интерес сред клиентите, медиите, конкурентите и потенциалните фенове. В крайна сметка всичко се наддгражда върху видео продукция, разпространявана предимно в интернет. И формулата за успех започва бързо да работи благодарение на известните личности и клипчетата.

Рекламно лице на Adidas Women пък е Киара, която дори заема почетно място на профилната снимка на официалната фен страницата във Facebook (към 13 април 2010). За жените специално има и видео "каталог" на продуктите. Клипчето оставя усещането за аматьорско и лично снимане и така се докосва до всички, които обичат да са в центъра на собствения си обектив:

Забавен извод:  
Спортувайте. 
Вдъхновявайте се от посланията на Nike, че победата е заразителна. 
Забавлявайте се, празнувайки своята лична оригиналност, според указанията на Adidas. 
А според блога, който сега четете: 
просто се радвайте на живота и търсете своето вдъхновение от добрите идеи. :) 
Thumbs up!

0 Comments:

Post a Comment