Жажда за криле | Силата на бранда и асоциациите

С приятеля ми вчера пътувахме от Лиуварден (Leeuwarden) до Хронинген (Groningen) с влак. И по всички гари забелязахме една и съща реклама на някаква холандска енергийна напитка със слоган: Взимай максимално от живота... 




Любопитно и смешно стана след третата гара и след третата реклама, която видяхме. 
На мен вече много ми се пиеше Red Bull. Многооо. Асоциациите могат да бъдат много силно нещо. Освен това винаги, когато чуя енергийна напитка, си представям Red Bull. Представям си го до вкус. След моето: "От тези реклами на енергийни напитки, просто ми се допива Red Bull", рекацията на приятеля ми беше: "Уау, и на тебе ли?!". Оказа се, че не само при мен действа формулата:

енергийна напитка = Red Bull.

Когато една марка стане НАЙ-добрата и водещата на пазара, когато се настани трайно в подсъзнанието на потребителите, то всички други са само бегли имитации, които не могат да я задминат. Един известен бранд може много, много трудно да бъде изместен от главите на хората, от пазара, от пакетите с покупки. Дори и агресивната реклама на конкуренцията не може да помогне.
Даже напротив. Заради рекламите на някаква си неизвестна енергийна напитка, нямахме търпение да слезнем от влака, за да си купим Red Bull.

Просто Red Bull дава криле...






0 Comments:

Post a Comment