Бягай от работа, за да пиеш кафе

Рекламата, според мен, трябва да отговаря на социалната действителност на средата, в която ще се разпространява. Да излъчва адекватни (на реалността) послания. Да има логика (и да не подценява своята аудитория).

Последната телевизионна реклама на Якобс Нескафе 3 в 1, която така и не успях да намеря он лайн, за да ви я покажа, но съм убеденя, че поне веднъж сте я засичали по някоя телевизия, не отговаря на нито един от по-горните ми критерии за добра реклама. Става въпрос за онази реклама, в която героите бягат от офиса, за да пият Якобс Нескафе 3 в 1, и после отказват да се върнат на работното си място. Още първия път като я видях и й сложих етикет: Изключително неизпипана реклама без никакво (умно) послание. И бях възмутена от начина, по който искат да ме убедят да пия 3 в 1.

Защо?

(Първо) Пряката ми асоциация с кафето е, че то е животоспасяващ елексир, който ми дава сили сутрин да започна деня и работата си. В случая не говоря специално за продукта 3 в 1, а за образа на кафето за мен като цяло. Та, следвайки тази логика, не мога да си дам логично обяснение, защо създателите на рекламата не са направили такъв тип послание - пиеш кафе, което те зарежда с енергия и свръх сили и ставаш велик в това, с което се захванеш да правиш? А са използвали някакъв глупав мотив за пиенето на кафе като извинение да не се работи...

(Второ) Рекламата е социално неадекватна спрямо сегашното положение на държавата ни. При финансова криза, висока безработица и липса на работа, ние сме облъчвани с реклами по телевизията, които ни съветват да бягаме от офиса, за да пием кафе.

(Трето) Така или иначе кафетата в България са нелогично пълни с хора, дори и по време на стандартния работен ден от 9 до 17 ч. Не е ли по-добре да помислим за реклами, които да изпратят послания как да привлечем тези хора обратно в офисите и по работните им места?

Просто е безумие да превръщаме нуждата от кафе в повод за отлагане на работата.

p.s. Нямам представа кой е работил по ТВ спота на Якобс Нескафе 3 в 1. Нямам за цел да обидя или обвиня някого. Само изказвам мнение, мотивирам се и давам предложение.

ВАЖНО: При първото публикуване на текста, е допусната грешка от моя страна. Става въпрос за Якобс 3 в 1, а не за Нескафе 3 в 1. Извинявам се за случилото се недоразумение. Явно съм изостанала с гледането на ТВ реклами. :) Нанесени са веднага корекции, благодарение на коментар след материала.

И все пак това насочва към друг проблем - диференцирането на сходни продукти. Но това може би е тема за друга публикация. И повод за по-добра подготовка от моя страна. :)

11 Comments:

  • Пете, нека за момент спрем да мислим с морални категории и почнем да мислим като рекламисти :) Целта на рекламата не е да ни учи как да станем работни пчелички, да напънем мишци и да извлечем България на заден ход от икономическата кал. Целта й е единствено и само да продаде рекламирания продукт.
    Като цяло съм съгласна с асоциациите, които за теб поражда кафето. Само че "3 в 1" е малко по-друг продукт с други послания и друга аудитория. Не може да продадеш кафе на 16-23 с послания за работа, там се котира забавлението. Аз няма да се впечатля от това, ти също, но ние не сме таргетът. С тази реклама "3 в 1" се диференцира доста успешно (според мен) от повечето класически марки кафе, които продават сутрешно зареждане с енергия или пък ароматен уют в прегръдките на любимия. "3 в 1" продава бягство от час. Макар че рекламата ползва мотива за работата, всъщност това си е класическо бягане от час, както подобава на гимназистите, за които "3 в 1" е създадено.
    Поне така си мисля де...

  • Васи, съгласна съм и с твоето мнение, то отразява другата страна на нещата. Може би просто този тип реклами не отговарят на моя вкус. Иначе супер много се кефя, когато 3в1 правят общи неща с Ъпсурд и добре им се получава и със сигурност достигат до таргета си. И все пак 16-23 годишни в офис... нещо има неизпипано точно в този спот. Или можеха да го направят като вид алюзия за бягство от нещо-си-неприятно/реалността... Поне това са ми първите сутрешни мисли (дори още преди кафето) по повод това, което казваш :))

  • Дами, тaзи реклама с бягството от офиса не е ли на Якобс 3 в 1?

  • Ако става дума за тази...
    http://www.youtube.com/watch?v=2CkZj5qnvNU

    Понеже рекламите на Нескафе 3 в 1 имат съвсем други послания! :)

  • Много благодаря за линка, точно за тази реклама става въпрос. Веднага ще бъде нанесена корекция и извинения. :)

  • И аз благодаря, понеже за Нескафе 3 в 1 го приемам твърде лично :)

  • @ BiA
    Корекциите са нанесени с червено. Има обяснение и извинение след текста, също в червено. Тук оново поднасям извинения за недоразумението. И все пак много благодаря за Вашата професионална реакция. Това е доста добър пример за отношение и грижа към марката! Хареса ми много! Чувствайте се поканена в PR експеримент PR everyday life! :)

    С уважение,
    Петя Георгиева

  • Благодаря и аз ;)))
    Обичам нещата да са точни, особено щом става дума за такива неща.

  • Много добре Ви разбирам. Грешки стават, важна е професионалната реакция от всички възможни страни. :)

  • петя, ти нямаш акъл

  • @ Anonymous

    Мерсии, и аз не претендирам да имам акъл... :))))

Post a Comment