"Рекламата трябва да хваща за топките..."

"...да ги държи здраво и да не ги пуска лесно. Рекламният криейтив е успешен, само когато те изненадва приятно, вмъква се трайно в ума ти, кара те да разкажеш и на другите за това."


Това казва пред списание "Мениджър" (броя за февруари) Джон Палант - главен творчески директор за Европа, Африка и Близкия Изток на Saatchi & Saatchi (с над 150 офиса в 86 страни). Той е психолог по образование, но стартира кариерата си в рекламния бизнес, където бързо бива забелязван с креативността си и подхода към работата. Препоръчвам на всички интервюто, направено от Бисер Костадинов,  в настоящия брой на списанието, защото е много вдъхновяващо и пълно със свежи идеи от практиката на топ ниво.

Това, което най-много ми хареса на мен е, че Палант говори за две много важни теми: вдъхновение и нови предизвикателства.

На въпрос относно къде да търси своето вдъхновение един рекламист, Палант отправя послание, което може да бъде перифразирано така: бъди любопитен и граби от живота с пълни шепи, защото идеите са навсякъде около нас. Идеите няма да дойдат докато сме пред компютъра, а когато "живеем" навън и се социализираме и преоткриваме нови и нови неща.

А също така и дава много добър пример от неговата работа. "...ние разделяме едни от най-добрите екипи да работят в отделни офиси, в коренно различна работна атмосфера, с различни външни партньори. Когато усетим, че нещо ново започва да се случва, тези екипи се събират на едно място и се опитват да изкристализират идеята. В продължение на няколко дни сме почти денонощно заедно...". Звучи професионално, всеотдайно към работата, клиенти и рекламата. Палант добавя и, че клиентите присъстват не само на началния брейнсторм, но и на крайните етапи, когато идеите се оформят и когато предстои генералното им представяне.

За бъдещите предизвикателства пред рекламния бизнес, Палант казва, че рекламата трябва да бъде все по-атрактивна, за да успява да привлича аудиторията си. Защото в условията на новите технологии аудиторията държи контрола върху това как и кога да получава и употребява информация.

И колко истина има в думите му. Истина, валидна не само за рекламата, но и за PR-a.

Тази публикация в блога ми е продиктувана от и посветена единствено и само на интервюто с Джон Палант на стр. 104 от февруарския брой на сп. "Мениджър" с идеята повече специалисти от сферата да я прочетат и да направят изводи за своя модел на работа. 

Защото е време българският рекламен и PR бизнес да направи крачки към по-високо и отличително ниво. Време е потребителят да спре да бъде подценяван и залъгван, защото съдейки по някои от PR и рекламните продукти, смятам, че доста от "професионалистите" обиждат аудиторията си с некачествена работа. А от това няма полза нито за бизнеса и компаниите,  нито за потребителите, нито за рекламата и PR-a, нито за медиите. 

Потребителят е цар на пазара и цел номер едно трябва да бъде задоволяването на неговите потребности, привливането на вниманието му по атрактивен начин и най-вече успешното и трайното му задържане.

Снимка: http://www.ameinfo.com/

 

3 Comments:

Post a Comment