Речта на Кралицата: Начин на употреба

Най-накрая открих един добър нагледен пример, който показва истинската работа на public relations в обществото. А именно (обобщено): да предоставя информация, да анализира информация и да участва в диалог с всички заинтересовани страни. Да свързва управлението, бизнеса, неправителствения сектор и гражданите и да помага за установяването на синергия между тези четири основни части в едно общество. С една обща цел: цялостно развитие и просперитет.

Щастлива съм, че случайно попаднах на анализ на речта на Елизабет II за 2009 година, направен от Edelman (PR агенция с офиси в над 30 държави по света).

Традиционната годишна реч на Елизабет II - Кралица на Великобритания, е важно събитие в кралството, защото това е един вид обръщение и послание към Парламента с поглед към предстоящата нова година. Още по-голяма е важността на събитието заради предстоящите избори през 2010.

Това, което са направили PR специалистите от Edelman, е цялостен анализ на речта, обобщения по теми, с коментари и изказвания на компетентни хора от различни сфери и области. Включени са реакциите на медиите.

В съзнанието на великобританците речта на Кралицата наистина е важен момент, тя е смислена и съдържателна и изразява важни позиции по доста различни въпроси, които са от съществено значение за цялата политика. Анализирането на тази реч е само началото на последващи действия, кампании, лобиране, промени в законодателство и т.н.

Точно това е важният фактор за цялостното развитие на една страна - всички нейни главни членове да работят заедно. Не анализът, а работата, свършена за неговото създаване, доказва, че хората действат заедно, мислят, обменят мнения и идеи, анализират, търсят варианти и решения заедно. Защото всичко в една страна е взаимосвързано.

И все пак: всеки народ получава управници, които заслужава... И ако липсват ум, идеи, интелект, то това не може да се прикрие или промени с никакъв PR.

снимка: http://bgvesti.com/

0 Comments:

Post a Comment