Уроци по скайп

Помните ли учителите си от гимназията, например? Аз ги помня. Особено тези, които активно започнаха да използват skype и facebook, за да комуникират чрез тях със своите най-вече настоящи (и бивши) ученици.

Впечатлена съм как някой наистина креативни учители започнаха да оставят съобщения за класовете, на които преподават. Така например, учителката ми по история г-жа Мария Гетова постоянно пише в статусите си във facebook и skype важни неща, които засягат материала, часове, домашните, контролните, дори празниците. Това много ме радва. Всеки ученик ползва постоянно facebook и skype и придвидливите учители са открили своя начин да достигнат до учениците си. Така се намират и по-трудно извинения от сорта на "не знаех за това домащно...", при положение, че всички масово стоят във facebook.

Майка ми, която също е учител, започна активно да използва skype, за да се свързва със своите ученици с цел това да улеснява учебния процес.

Защото...

Един добър учител винаги ще намери начин да достигне до учениците си, да говори на техния език, да разбере психиката им, за да създаде връзка с тях.

Използването на социалните мрежи и skype е полезно, като се има предвид, че българската образователна система не е въвела използването на училищен интранет (мрежа в интернет, към която всеки ученик и учител имат достъп и оставят съобщения по между си).

Мога да кажа само: браво, че все пак има опити за развитие, независимо, че средствата са ограничени.

5 Comments:

  • Много си права...добрият учител е винаги там за теб, даже след години.

  • За съжаление, трудно си представям даскалката ми по математика от 10 клас, да ми пише по Фейсбук в момента даже...камо ли на учениците си в момента :))

  • Време е училището да стане по-модерно и по-привлекателно за учениците. Защото, само когато нещо ти е интересно, го правиш с желание.

    Добре, че са добрите и истинските учители...

  • Аз имах късмет и попаднах на интересни, широко скроени и съвременни учители. Да, не всички могат да работят с новите технологии, но онези, които полагат желание се научават, за да ги използват пълноценно. И се получава. Никой не е роден научен. :)

  • С моят учител по дизайн си общуваме по скайп от време на време. Емейлите също са доста добър начин за комуникация. През тях доста често общувам с преподавателите. Става въпрос за университет в Англия, но не мисля, че в България хората са некадърни, за да свикнат с подобно нещо... Дано повече хора открият пътя към учениците по този модерен начин :)

Post a Comment