Аз и списанията


От една седмица се занимавам с изнасяне на багаж от мястото, където живеех до сега, и все отлагах момента с изхвърлянето на домашната ми колекция от най-различни любими мои списания. Но все пак и това трябваше да се случи. За мое съжаление и за радост на някой, който ще ги даде на вторични суровини.

Списанията са моя голяма слабост. Обожавам да си запълвам свободното време с някой интересен брой. Харесвам миризмата на гланцирана хартия. Обичам да ги чета навсякъде и по всяко време, но най-много през уикенда в леглото. Забавлявам се с подаръците във всеки брой. Имам няколко топ имена, които непрекъснато следя, и с които съм си прекарвала наистина добри моменти - особено зимата, когато няма нищо по-хубаво от това да си лежиш на топло, да си четеш и да пийваш нещо.

Днес приготвих за раздяла над 40 броя най-различни списания - Amica (топ 1 за мен), SignCafe, Мениджър, Capital Light, Elle, Cosmopolitan, Glamour, National Geographic, няколко английски броя на Cosmopolitan, два-три броя на списание Имоти&Луксозни имоти. Тактично пропуснах момента да изчисля месечно колко пари давам за това удоволствие. Но докато им хвърлях бърз поглед за последно, се замислих за пазара на печатни издания у нас. Има огромно разнообразие от списания - български и чужди, за сметка на пресата, която като цяло в моите представи изостава в своето развитие - естествено изключвам лидерите в тази сфера (според мен) - Дневник, Капитал, Пари. Факт е, че за пазар с размерите на нашия, си е цяла изненада колко много и най-различни заглавия и тематики има сред списанията. А това е интересна тенденция, защото явно има читатели сред нас. Тази година проблеми се усещаха на пазара на вестници - разделихме се с в-к Кеш, някои от безплатните издания вече не излизат, други вестници намаляват тиражите си и обема си.

Но явно бизнесът със списания у нас е останал стабилен засега. Нищо чудно, ако повечето потребители са като мен...

2 Comments:

  • Още някой, който споделя любовта към списанията :) Миналото лято се разделих с 40кг.:D Имам поне още толкова под леглото, но съм си обещала при наличие на свободно време да изрежа the best (снимки, реклами, статии, интервюта) и към вторични, че иначе ще се заринем :)

    Само Мениджър никога не пипам, а Амика и при мен е номер 1 :)

  • Ооо има и по-тежки случаи от моя :) при мен още стоят подредени в пакети за изхвърляне, но сега ме караш да размислям хахаха :) но амика и мениджър са топ, съгласна съм! :)

Post a Comment