To Tweet or Not to Tweet?

To Tweet or Not to Tweet? by Wall Street Journal

Wall Street Journal публикува кратък видео материал относно използването на Twitter от журналистите.

Материалът е точно по темата "Welcome to Twitter"

С какви цели да използваме Twitter блогосферата - аз самата все още търся отговора за себе си и дори ми е трудно да се ориентирам и да открия преимуществата. Но чуждестранните медии масово пишат за Twitter.

Ето и статия от Аdvertising Age: How One Small Business Uses Twitter to Build its Brand

Докато аз продължавам да преоткривам продукта Twitter, все пак си мисля, че наистина сме навлезнали в епохата на социалните мрежи и не трябва да ги пренебрегваме, защото те са част от заобикалящата ни реалност и са shortcut към нашите клиенти. Може би няма значение коя точно ще изберем, тъй като навсякъде има огромен брой потребители. Единственият плюс би бил, ако знаем нашият таргет коя мрежа предпочита.

Е, аз продължавам да сравнявам и експериментирам... :)
Read more »

Масов отказ за целуване с пушачи :)

31 май - световен ден против тютюнопушенето

Знам, че е трудно да се говори на пушач за вредите от пушенето.

Но трябва да продължи да се говори, за да предотвратим появата на бъдещи пушачи.

Предлагам да приложим нови мерки при борбата с тютюнопушенето - масов отказ за целуване с пушачи! Защото ако пушачите нямат достатъчно воля да откажат цигарите, то поне хората около тях трябва да им съдействат и да ги мотивират за това.





Read more »

Beauty Saves the World

Искам да ви представя Beauty Saves the World - моя нов блог, който ще започне от съвсем скоро да функционира качествено.

Имам много идеи за бъдещи интересни материали, които обаче не отговарят на тематиката на petya-georgieva.blogspot.com, затова реших, че ще е добре, ако създам друг, който надявам се да просъществува във времето.


Концепцията на блога може да бъде разгадана още в заглавието му - Красотата спасява света.

Тук ще бъдат публикувани материали, свързани с всичко красиво, което ни радва в живота.

Искам блогът да носи положителен заряд, да вдъхновява, да се чете за удоволствие, без да натоварва, напротив, да ни кара да търсим доброто и красивото навсякъде около нас.

Надявам се, че ще открия съмишленици, които имат желание да съдействат с идеи за материалите в блога. Ако желаете да споделите какво ви е впечатлило, моля не се колебайте да давате идеи. Всякакви снимки, истории, представяния на места и какво ли още не, са приветствани с усмивка, като авторите ще бъдат цитирани.
Можете да се свържете с мен на g.petia [at] yahoo dot com.

Ще завърша с пожелания наистина никога да не спираме да виждаме красивото в живота. (smile)

Поздрав с U2 - Beautiful Day


Read more »

Разместване на пазарните пластове

Или...
Промени в пазара на печатни издания у нас

Вчера разбрах, че повече няма да бъде издаван в-к „Нощен труд” след 17 години на българския пазар. Е добре, че е кризата, за да се поразчисти пазара, да отпаднат продуктите, които са неконкурентни, некачествени, използват не етични и не морални практики.

Ето как вестникът се сбогува със своите читатели (не се просълзявайте, моля ви): „Броят, който държиш в ръцете си, след години може да струва милиони. Защото е последният! Любимият ни вестник "Нощен Труд" не успя да навърши пълнолетие. Но пък за изминалите 17 и кусур години заедно преживяхме незабравими мигове. Разкривахме гръмовни скандали, показвахме звездите по без гащи, преследвахме извънземни и намирахме необичайна гледна точка към всяко събитие.Казваме ти "Сбогом!", читателю, и проронваме горчива сълза. Но понеже "Нощен Труд" е школа по собствено мнение, винаги ще разпознаеш журналистите, минали през нея. Където и да си вадят хляба. Така че - доскоро!”

(Дано не е до скоро!)

Но пък имаме ново попълнение сред списанията. Първият брой на българският Glamour излизе в края на май месец с 50 000 тираж. Това е едно от най-успешните женски списания в света, дебютира в България в края на май, издаван от „Либерис Медиа Груп”. Glamour ще е първи проект в България за „Либерис Медиа Груп". Компанията е смятана за най-голямото и определено най-престижното издателство на потребителски списания в региона. Списанието се издава по лиценз на Condé Nast, световния медиен гигант, който публикува още Vogue, GQ, Allure, Vanity Fair, AD, Condé Nast Traveller, Wired, Lucky и други известни заглавия. България е 16-ата страна, където списанието стъпва, след като успешно се налага в САЩ преди 70 години. По света GLAMOUR присъства в Мексико и Латинска Америка, Италия, Великобритания, Франция, Испания, Гърция, Русия, Германия, Швеция, Полша, РЮА, Унгария, Холандия и Румъния.

Важното е да има развитие!
Read more »

Децата на България

Дневник днес публикува статия за младото население в България. Част от изводите нса а психолози от Българската академия на науките (БАН) въз основа на изследвания, направени в периода от 1990 г. до 2009 г., но са включени и данни от проучвания на Световната здравна организация.

Резултатите са доста лоши, посочени са негативни тенденции при развитието, нагласите и очакванията за живота на младото поколение в България.

Но има и надежда, защото 60% от младите смятат, че животът им зависи изцяло от тях самите.

Ето и част от информацията:

Българските младежи са юноши от 18 до 29 години. Именно в тази възраст те формират своята идентичност, особено в любовта и в професионален план. Съзряването, изборите в живота, бракът, раждането на деца и завършването на университет става на все по-късна възраст.

Висока е мотивацията за емиграция при голяма част от младежите. Една от причините е фактът, че за 79% от тях националната идентичност не е важна и не се чувстват част от българската нация. Освен това младите възприемат реалността все по-негативно.

Българите на 15 години са едни от най-малко удовлетворените от живота в сравнение с връстниците си от другите европейски държави, САЩ и Канада. Това показва проучване на Световната здравна организация (СЗО) в 41 страни. По-недоволни от българчетата са само младежите в Турция. Изследването на СЗО показва още, че децата в България, които са по-бедни, са с по-ниско самочувствие и имат повече здравословни оплаквания. Липсата на близост и комуникация с родителите е причина за честото излизане на децата извън дома и прекарване на голяма част от времето на улицата, обясниха психолозите.

Хаосът в социалния живот се отразява най-много при 13-годишните. Тогава те започват битката за идентичност, за самостоятелност. Около тази възраст са и най-честите случаи на насилие и агресия при младежите, сочат проучванията на БАН.

Младите имат почти изцяло негативна представа за реалността, в която живеят. Половината от тях смятат, че най-типична за действителността е корупцията, а всеки пети - кризата в социален, икономически или морален план, както и липсата на сигурност и престъпността. За всеки пети реалността в България е потискаща, има социално неравенство и бедност.
Read more »

Заговорът срещу "Синята коалиция"

Read more »

29 май - ден на национален траур

Днес е ден на национален траур в памет на 16-те жертви на катастрофата, станала вчера в местността Бакаджик край Ямбол...

Поклон пред паметта им!
Read more »

Бързо vs Бавно?

Или..
Един бавен петък напук на многото работа

Времето не тече еднакво за всички!*

И наистина е така, най-малкото защото всеки сам избира ритъма на живота си и какво да прави с дните си.

Как живеете живота си? Бързо и задъхано или бавно и спокойно? Това ми дойде наум, след като днес си дадох равносметка, че не знам как така вече е петък, и след като прочетох една статия и първия коментар под нея. Става въпрос за много добър материал на Зорница Стоилова от в-к Дневник със заглавието "Проваляй се бързо, учи бързо, поправяй грешките бързо" (става въпрос за проведения тези дни , организиран от Economedia. И тъкмо си мислех какво хубаво заглавие, зарежда с енергия и вдъхновява за работа. Докато не прочетох първия коментар под статията.

Mned пише така: "Проваляй се бързо, учи бързо, поправяй грешките бързо" ... а ако ти остане време виж изгрева сутрин рано високо в планината, погледни в очите на любим човек, разходи се под цъфталите липи ... въобще ако има време и живей."

Сладникаво изказване за моя вкус, обаче интересното е, че ми въздейства. Въпреки че не нося часовник, за мен времето лети ужасно бързо. Дни и нощи, седмици и месеци – понякога трудно мога да ги разгранича заради тази бързина. Ежедневно обичам да правя по много много неща, това ме кара да се чувствам адски добре и доволна, но затова и не усещам времето. Понякога това ме дразни, но все пак нещото, което най-много мразя е скуката и усещането за нямане какво да се прави – тогава времето наистина спира. Но, когато се откъсна от нормалното си ежедневие и се отдалеча нанякъде без интернет и със слаба мобилна връзка, ми се иска да забавя… Затова и започнах все по-упорито да търся златната хармония между ангажиментите и свободните часове за релакс. И както бях чела някъде: човек не може да се наслаждава на почивката, ако не е ужасно зает.

Може би разумното съчетаване е най-добро.

И все пак... (smile)
Поздрав с Madonna – Beat goes on

* търся автора на тази мисъл
Read more »

Welcome to Twitter

Получих "Welcome to Twitter" е-mail, ествествено защото се регистрирах в twitter (не мога да повярвам, че го казвам).

Въпреки многото регистрации, които имам къде ли не, и въпреки липсата на време, реших да се присъединя и към братовчеда на facebook - twitter.

Всъщност донякъде знам защо. Правя го, защото ми е любопитно - искам да открия каква е разликата с фейсбук, искам да видя как тази мрежа може да се използва в сферата на PRа, рекламата, маркетинга, а и защото напоследък ми омръзна да чета статии за twitter без да съм запозната с тази социална мрежа.

Та вече може да се каже, че се ъпдейтнах. (smile)

Сега моля всеки, който е по-запознат с чудото twitter и има желание, да ми разкаже набързо за идеята му и как действа. Междувременно - се оказва, че вече имам един follower и вече си скъсах нервите, защото не ми дава да си кача снимка в профила ...?

По първоначални впечатления мисля, че този twitter намя да ми задържи дълго време вниманието. А какво е вашето мнение?
Read more »

Какво искат жените... и мъжете

Щастието е в хармонията!













Добре, за края на тежкия ден, който имах днес, си разглеждах youtube и случайно попаднах на тази реклама на Heineken, която от доста отдавна харесвам и смятам, че успява да привлече както мъжката аудитория, така и женската.
Не е нова, но е страхотна, затова я споделям с вас.

Мисля, че тази двойка се радва на хармония. Ако имам стая за дрехи и обувки, нямам нищо против да имаме и стая-хладилник за бира... (smile)

Виж забавната реклама на Heineken.
Read more »

За изборите

Ще споделя с вас три статии и един видео материал от днес. Темата са изборите.

Изборите в България според проучване на "Отворено общество", според политолога Георги Манолов, според анкета на Европейския парламент.
И за изборите в Румъния


Румъния

На предстоящите избори за Европейски парламент в Румъния гражданите ще могат да гласуват в която и да е избирателна секция в цялата страна само и единствено чрез представяне на документ за самоличност.
По този повод румънският премиер заяви: „Гласувалите по два пъти румънци на изборите за ЕП ще се наказват със затвор”.
Учудена съм от евентуалния интерес, който биха проявили онези смели румънци, които искат да гласуват по два пъти. Къде е този интерес у нас?

И като съпоставка ето две статии и един видео материал от днес.

На фона на тази интересна новина за нашата северна съседка, в сайта на Дневник чета, че половината избиратели не се интересуват от политика. Проучване, направено от института „Отворена общество” през март и април показва, че над половината от българските избиратели изобщо не проявяват интерес към политиката и партиите (33%) или са го загубили в последно време (21%).

Ето и още интересни факти и тенденции, отразени в проучването:
Готовност за участие в парламентарните избори проявяват малко над половината от пълнолетните граждани. Съотношението между твърдо решилите да не гласуват и тези, които още не знаят как да постъпят, е 2:3. Най-срещаният мотив да не се гласува е "няма смисъл".
Най-много незаинтересувани от изборите има сред хората със средно образование. Колебаещите се за кого да пуснат бюлетина са сред най-ниско образованите. Те са двойно повече в сравнение с колебаещите се сред висшистите.
Твърдите гласоподаватели се интересуват и от политиката изобщо, те са мнозинство сред симпатизантите на всяка от основните партии, но най-голям е делът им в "Синята коалиция". При избирателите на ДПС най-много са тези, които изобщо не се интересуват от политика, но въпреки това заявяват, че ще гласуват.
На фона на липса на интерес към изборния процес у нас сред европейските граждани расте готовността да участват на вота. Това сочи проучване на Евробарометър, проведено от 4 до 15 май 2009 г. Според данните 49% от запитаните имат намерение да гласуват в европейските избори - ръст с 34 % спрямо отговорили така през февруари.

Във в-к Труд има статия за проучване на ЕП за готовността на европейските граждани да участват на изборите, със заглавие: Европа се засилила да гласува, България – не
Българинът остава сред най-незаинтересованите от вота наред с традиционно евроскептичните англичани, показа вчера социологическо проучване.
49% от гражданите на ЕС смятат да пуснат бюлетина за евродепутати, съобщи маркетинговата организация Ти Ен Ес. Анкетата, правена между 4 и 15 май, е поръчана от ЕП. Тя не дава прогноза за резултатите от изборите.
43% от запитаните са казали, че непременно ще гласуват, а 6% - че е твърде вероятно да гласуват. Със сигурност няма да отидат до урните 12%.
Делът на сигурните участници в изборите е най-висок в Ирландия (66%), Белгия (64%) и Малта (60%). В България убедените да гласуват са 34%.
Тези, които със сигурност няма да гласуват, са най-много във Великобритания (16%), Латвия (15%), България и Полша (по 14%).
Заедно с чехите, унгарците и латвийците българинът е и в челната тройка по песимизъм - 80% от хората у нас смятат, че гласът им няма да промени нищо. 66% са на мнение, че не са добре представени в Европарламента.

В предаването „Тази сутрин” на bTV доц. Георги Манолов /политолог/ каза:
Над 25% от българите са склонни да продадат гласа си


"Българският политическият пазар е една своеобразна политическа корида, на която има разнообразни политически феномени, при това не само такива, които щъкат легитимно на този политически пазар, защото негативите в него - от черните PR кампании до незаконното финансиране, са изключително много", каза за bTV политологът доц. Георги Манолов.
Той представи новата си книга "Цената на изборите, или Как партиите си купуват властта". Изданието се занимава с политическият пазар в България и неговото финансиране като част от властта.
"Тенденцията за незаконно финансиране продължава, сега политологът очаква да е много по-прикрита, по-хитра, тъй като общественото мнение е настроено срещу тези явления", каза Манолов. Той посочи социологически изследвания, според които му между 25 и 30% от българите са склонни да продадат своя глас, като не винаги гласуват за партията, която ги е купила.
Има и механизми за контрол, има системи, при които гласовете може да се проследи – т.нар. "система на десетниците" или "Сандък паша", където контролът е жесток, посочи Манолов. По думите му обаче има и вариант избирателят да вземе парите и след това да не гласува или да даде гласа си за друга партия.
"Първата система работи безотказно, при нея политическите "босове" могат да си направят 3 хил., 5 хил. до 10 хиляди лева. Тя се прилага у нас отдавна и трудно се хваща от органите на реда", каза Манолов.
По думите му обаче трудно може да се повлияе на електората на ДПС: "Този електорат има много специфики – народопсихологични, етнически. А и язвата на Възродителния процес дълго време ще кърви, тя трудно може да бъде излекувана. Необходимите са десетилетия. И от тази гледна точка трудно ДПС електоратът може да бъде разсеян".

Read more »

Телевизията като продукт за рекламиране

или...

Добра реклама на телевизионен канал


Днес попаднах на тази видео реклама на телевизия Bee TV.





Рекламата е силно въздействаща, защото преминава през ужасно много емоции в рамките на 2 минути. Картините се сменят бързо, показват се противоречиви ситуации от човешкия живот, всичко изглежда реално, на моменти може би дори скандално. Но точно тази комбинация от чувства, емоции и различни визии, представя мноогобразието на живота. Музиката допълва картините и е в унисон с показваните емоционални състояния.

Рекламата завършва със слогана "All the emotions of live on one channel" и тогава всъщност се разбира, че се рекламира телевизионен канал. А същността на медията телевизия е да показва именно това - живота и неговите различни лица, различните измерения и ситуации.

До момента никога не бях чувала за Bee TV и затова от любопитство /и повлияна от рекламата/, потърсих информация и ето синтезирано какво намерих:

Company profile of Bee TV
* Was conceptualized in 2006 and officially established in 2007
* Was founded by well known players in the TV and technology arena
* Has 30+ employees in offices in Milan, Tel Aviv and Los Angeles
* Is owned by a Dutch BV holding company with two subsidiaries in Italy and Israel
* Manages projects and services with leading platforms worldwide

Телевизиите според мен са сред трудните продукти за реклама. Защо смятам така, ще споделя набързо:

Хората започват все по-малко да гледат телевизия - те са заети все повече, но и имат голям избор от алтернативи за свободното си време. Гледаемостта на телевизия спада с годините, особено след появата на интернет. Ако съдя по себе си, българските телевизии много трудно биха ме привлекли като постоянен зрител - в момента ориентировъчно гледам телевизия максимум по 45 минути месечно. Затова и се измислят какви ли не предавания, но в повечето случаи броят им се поставя над изискванията за качество. Продължителните реклами, които пък прекъсват филмите и предаванията, са допълнително отблъскващ фактор. И не на последно място по важност -много по-практично е да гледам това, което ме интересува в удобно за мен време, когато просто си го пусна онлайн или си го сваля.

Затова тази реклама ме впечатли. Тук не става въпрос за отделно предаване, заради което да гледам определен тв канал.

Това видео е цялостна имиджова реклама на една телевизия. Ако рекламата не е заблуждаваща и телевизията наистина има с какво да се привлече зрителски интерес, то определено бих си променила нагласите към телевизионните продукти като цяло.

Или може би просто българският тв пазар вече ме е отчаял със своите тв продукции...
Read more »

Откраднете ни идеите

Stealourideas.com

Искам да ви представя един страхотен блог, който открих /отното/ от сайта на Advertising Age.

"Откраднете ни идеите" казват създателите на блога с идеята да помогнат на всички нещастници /не знам дали да сложа думата в кавички/, работещи в сферата на креативния бизнес /реклама, маркетинг/.

Добрите хора, направили този сайт, правилно са преценили колко време, нерви, емоции, чувства, мисли ... коства измислянето на идеи (и то ефективни), които да вършат работа в рекламата.

Не казвам, че чрез този блог ще си разрешим всички креативни и творчески проблеми в работата ни. Блогове с такава насоченост помагат чрез вдъхновение. А според мен няма нищо по-ценно от това да бъдеш вдъхновен. Затова аз търся вдъхновението навсякъде около мен - в хората, в гледките, в книги и филми, в музиката, в театъра, в интернет, в алкохола... и къде ли още не... (smile)

И този блог ме вдъхновява чрез дизайна и съдържанието си.

Трябва да сме благодарни и на още по-добрите хора от Advertising Age, които споделиха с читателите си тази интернет находка.

Ето как накратко се представят създателите:

As creatives in the ad business, we know that coming up with ideas can take you away from the important things in life. Family. Friends. Absorbing culture. Coaching soccer. Reality TV. Sex parties. Stealourideas.com is here to help you get back the happiness that you’ve sacrificed to work long hours in creative industries. Our blog entries will save you the time and energy it usually takes to think of stuff, while building up the credit needed to chat yourself up that award show.















Ето и коя идея ме вдъхнови силно!


Read more »

Мултиезичен медиен портал за цяла Европа

или...
Една добра медийна инициатива

На 26 май Европейската комисия представи първия мултиезичен медиен портал - presseurop.eu, който ще съдържа новини, анализи, коментари, снимки от световни и европейски медии.
Засега функционира на 10 езика, но идеята е да станат 23 - колкото са официалните езици в ЕС.

Докато си пия кафето тази сутрин, хвърлям бърз поглед на новия новинарски сайт. Харесва ми дизайна - изчистен, приятен и ненатрапващ се. Новините са разделени на ресори политика, общество, икономика, наука, култура и идеи, Европа и светът.

От website econ.bg научих още:

Европа вече има мултиезичен медиен портал
Журналисти на свободна практика ще следят съдържанието на 250 европейски и световни издания

В медийния портал ще работят журналисти на свободна практика, които всеки ден ще следят съдържанието на 250 издания. 10 души е редакторския екип на presseurop.eu - по един за всеки от езиците.
С пускането на интерактивния портал ЕК засилва медийното си присъствие, след като пусна европейската радио мрежа EuRa Net и плановете за собствена телевизионна мрежа - EU TV Net.

Ето и малко повече за целите и амбициите на екипа на новия проект, което прочетох в самия presseurop.eu:

A European media
Published on May 26 2009

"The language of European is translation," Umberto Eco once said. This linguistic and cultural energy has given rise to one of the world’s most creative civilisations, and also to innumerable conflicts. Today, where 500 million Europeans live (not without occasional misgivings) in an increasingly close-knit Union, language is no longer a divisive factor. But it’s difficult to get to know one another when you have to juggle with twenty-three official languages – not forgetting the regional tongues that seek recognition in Brussels.

For news and entertainment, these 500 million Europeans watch satellite TV, listen to the radio via internet, read newspapers in print and online versions. Distance is no longer a barrier. But wherever they are on the continent, most turn to media in their own language, or in one or two others. "When it comes to getting information about Europe there isn’t a single transnational medium that Europeans can turn to," said recently Marc Leijendekker, European editor for the Dutch daily NRC Handelsblad. "There is no European newspaper that is read by Italians and Czechs alike, no single website where both Spaniards and Swedes go to get their news, no TV news programme that is broadcast to every living room in Europe at 8 p.m."

Our ambition which, we hope, is shared by many, is make this dream a reality. Launched at the behest of the European Commission, and managed by four magazines with experience in the international press - (Courrier international in France, Internazionale in Italy, Forum in Poland and Courrier internacional in Portugal), Presseurop’s team of journalists, hailing from the four corners of the Union, enjoys complete editorial independence. Every day, we will choose, translate into ten languages, and engage with the freshest and most original writing there is about Europe in the European and international press. Not an institutional Europe, already thoroughly covered, but a Europe in which men and women live. Welcome to Presseurop.

Read more »

Потребителят = господар на пазара

Преди да пожелаеш по-голям пазарен дял е добре да се извиниш на потребителите.

Преди да се опитваш да възвърнеш доверието в своя бизнес, трябва да се извиниш на клиентите, с които не си бил съвсем честен...

Това може би ще се окаже един от печелившите маркетингови подходи в близко бъдеще.

Извиненията към клиентите зачестиха напоследък. Едни от първите, които предприеха подобна кампания, бяха Evening Standart ("Да се извиниш на читателите" - тук можеш да прочетеш повече).

Сега извиненията продължават и големите компании масово се опитват да спечелят отново своите клиенти и да възвърнат доверието им към продуктите и услугите, които предлагат.

Най-вероятно кризата ще се отрази добре на онези компании, които не намаляват комуникационните си бюджети, а търсят нови подходи за взаимодействие чрез тях с клиентите.

Искам да споделя с вас една страхотна статия от Advertising Age: Before Marketers Ask for Trust, Perhaps They Should Apologize
(by
Jonah Bloom; Published: May 25, 2009)
Read more »

Наглост = Доган

Или ...

Ахмед Доган: Без нас не знам дали ще стане правителство

Доган отново се изказа. Този път в Хасково - ключов център за догановите вълнения относно властта. Това се случи по време на представянето на кандидатите на ДПС за евродепутати.


Ето какво прочетох от агенция „Фокус”:
„Без нас не знам дали ще стане правителство. Лидерът на ДПС каза още, че би се радвал, ако бъде сформирано правителство без ДПС, за да си почине от властта. "Но не съм сигурен дали ще стане. Властта изморява и амортизира. Аз не съм виновен, вие искате да сме във властта и ако пак искате, пак ще сме във властта", каза още в препълнената зала на Бизнес-центъра Ахмед Доган.” / 25 май 2009 | Агенция "Фокус"/

Мисля, че е време да покажем на г-н Доган, че нямаме нужда от неговата фигура в българската политика.

Ако не се разходим до изборните урни през юни /изборите за евродепутати/, ще дадем възможност на една държава извън ЕС /родината на Доган/ да има представители в Европейския парламент, които да участват при взимането на решения, касаещи България...

Ако не отидем да гласуваме през юли /за национален парламент/, ще оставим препълнените зали с гласоподаватели за ДПС да формират следващия Български (!) парламент!

Ако продължаваме да се питаме "Ама за кого да гласувам" и не използваме правото си на глас, после ще е безсмислено да се оплакваме....
Read more »

Доц. Георги Лозанов за медиите

Цитат на деня

25 май, 2009 г., в. Дневник, стр. 9


„Някой друг използва медиите за целите на собствената си власт. Ние говорим, че медиите реално са власт в обществото, формират обществено мнение и водят до социални промени, което успява да оказва критическа функция по отношение на властта. Защото демократизацията на властта зависи от това доколко тя е постоянно обект на критическо влияние. На мен ми се струва, че дори през годините на преход в определени периоди, особено в началото, те имаха много силни критически рефлекси по отношение на властта. Сега частично са го загубили.“

Медийният експерт доц. Георги Лозанов в интервю за агенция „Фокус“



P.S.

Публикувам този цитат, защото само тези няколко изречения на доц. Лозанов са достатъчно точни и ясни при анализирането на медийната реалност в България и взаимоотношенията медии - действаща власт.

Read more »

Лош клиент, лош

Или

Кризата предизвиква лошото у хората

Забелязали ли сте, че напоследък хората променят поведението си, но към по-лошо? Особено сериозно се усеща тази тенденция при поведението на клиентите. Това е общо мнение в бизнес средите, независимо от сферата, и се споделя от много специалисти. По тази тема Advertising Age публикуваха материал на 21 май, който само за няколко дни се превърна в един от най-коментираният на www.adage.com.

Сред най-фрапaнтните нови изисквания на клиентите са не само намалените цени на обслужване, но и изискванията за по-бързи резултати, по-кратки срокове за изпълнение на договорените услуги, дори предприемане на не етични бизнес практики. Най-опасни пък са самостоятелните решения на клиентите, че точно сега могат да се справят без дадена консултантска услуга, само и само, за да се спестят пари.

Този тип реакции и поведение няма по никакъв начин да спомогнат на компаниите да се справят с финансовата криза. Напротив, изправяйки се пред трудностите на пазара, всеки трябва да работи за по-доброто качество на услугите, за да не се позволи спад на заплащането на тях.

Точно сега от особена важност е да се убедят клиентите, че запазването (дори повишаването) на качеството на услугите и професионалното поведение, е най-доброто, което може да се направи в условията на криза.
Read more »

Честит празник на българската книжовност

Честит 24 май на всички българи!









Нека пазим своята идентичност. Нека знаем историята си, защото народ, който не помни и не знае своята история, няма бъдеще...



В навечерието на красивия български празник публикувам една интересна статия от в. Банкер за делото на братята Св. Св. Кирил и Меродий.

Защо са велики Кирил и Методий? "Кирил и Методий са измислили азбуката", ще каже всяко първолаче Георги АСЬОВ за в. Банкер, 23.05.2009 г.
Да, това е така, но не е всичко. Заслугата на Солунските братя е неизмеримо по-голяма.
В нашите времена на относително висока грамотност мнозина си въобразяват, че и те могат да измислят азбука. Най-много обаче да заменят знаците (буквите) на Константин Философ с други знаци (букви). В действителност отделянето на звуците и изнамирането на точни буквени знаци за тях в един неписмовен език е изключително тежка задача. В цяла Европа пригаждането на латиницата към съответния език продължава столетия. А това означава, че нашият първоучител Константин е извършил нещо наистина гениално, свръхчовешко, съвършено.
Никоя друга азбука на Стария континент - както тогава, така и по-късно, не съответства така добре на говоримото слово като старобългарската. По ирония на съдбата ние дори не знаем със сигурност коя точно азбука е създал Константин Философ - глаголицата, кирилицата или и двете. Но това е без значение, защото и двете не се различават принципно помежду си - почти всички букви в едната имат своето точно съответствие в другата.
Всичко това е осъзнато в България още през IX-X век. И неслучайно още Черноризец Храбър изтъква, че докато в съставянето на гръцката азбука са участвали поколения книжовници, старобългарската е дело само на равноапостола Константин. Наред с другото "славянските букви са по-свети и по за почит, защото свет мъж ги е създал, а гръцките - елини езичници", изтъква черноризецът.
Другият му епохален принос, който надхвърля с гениалността си първия, е създаването на нашия литературен език. За да разберете за какво става дума, забравете за миг цялото словно богатство, което сте усвоили в училище, от книгите и вестниците, от радиото и телевизията, и се опитайте да преведете, да речем, Евангелието от Йоан само и изключително с думите от собствения си диалект. Трудничко, нали?
Константин създава един гъвкав, богат и пълноценен литературен език, който може да отрази адекватно дори най-тънките отсенки на Словото Божие. В световната история отново няма друг прецедент такова велико дело да е извършено от един-единствен човек.
В случая Константин Философ сътворява стотици и стотици думи. Понякога те са изковани с материал от солунския български диалект, понякога са буквален превод от гръцки (т.нар. калки), но винаги пасват идеално на тогавашната родна реч. Кой в ония времена, пък и днес, би могъл да допусне, че думи като добродетел, добронравие, злословие, злодеяние, благополучие, благоразумие, великомъдрие, великолепие, честолюбие, човеколюбие, родолюбие, суеверие са или изкуствено създадени от Константин и следовниците му, или са преведени от езика на южните ни съседи? При това отново трябва да подчертаем, че другите литературни езици в Европа се формират в течение на столетия и с труда на безчет книжовници. Нещо повече, у католическите народи празнините в диалектите не се запълват със собствени думи, а с латински заемки, които са неразбираеми за огромната част от населението. У нас не е така.
Думите, с които ни дарява Константин Философ, са с ясно значение даже за "простите орачи и копачи". Което дава възможност само за няколко десетилетия българското племе да стане най-грамотното на нашия континент. И това съвсем не е голословна патриотарска хипербола. Факт е, че само за седем години св. Климент Охридски, ученик на Солунските братя, обучава 3500 ученици. Да сте чували нещо подобно да се е случвало в която и да било друга държава през Средновековието?
Най-накрая Константин Философ и неговият брат Методий са прекрасни организатори и администратори. По английския израз те са точните хора, на точното място, в точното време. В една или друга степен тяхното дело оказва влияние навсякъде в славянския свят. В Хърватско например глаголицата се закрепва в някои католически манастири чак до началото на XIX век. Пред Солунските братя от векове се прекланят българи, чехи, словаци, сърби, черногорци, поляци, руснаци, украинци, белоруси. Почитат ги до ден-днешен двата малки народа на Горна и Долна Лужица (освен на славянския си език тамошните хора говорят и на немски). А чрез руското посредничество азбуката на Константин Философ стига до Аляска.
Извънредно силно е влиянието на старобългарския език в руските земи. В руската книжовна реч има хиляди такива думи - заети направо от българския език или образувани от негов словесен материал. Да споменем само някои от тях: прохлада, кичиться, коварный, гражданин, страна, поощрять, порок, правило, праздник, прах, предать, предел, предпочесть, презирать, средний, власть, разный, работа, сладкий, враг и т.н., и т.н. С български произход са и личните имена на Владимир Илич Ленин и Надежда Крупска, горбачовата "гласност" и даже космическият "спутник". Чрез титани като Пушкин, Толстой и Чехов, чрез руската култура и цивилизация духът и наследството на Кирил и Методий проникват до всички кътчета на планетата. Казано накратко, без Солунските братя светът нямаше да е същият.
В средата на XIV в. чешкият крал и германски император Карл IV кани в столицата си Прага хърватски монаси от бенедитктинския орден. Целта му е да възроди славянската църковна служба в Чехия. Затова и хърватите, които пристигат, са глаголаши - преписвачи на старобългарски църковни текстове на глаголица. Две столетия по-късно, през 1574 г., от Чехия във Франция е пренесено едно евангелие, състоящо се от кирилски и глаголически текст. Там то се пази в катедралата на град Реймс, откъдето получава и названието си - Реймско евангелие. От онова време нататък при кралските коронации, които се извършват именно в тази катедрала, френските владетели полагат клетвата си с ръка върху книгата, написана на свещения език на Константин Философ.


Read more »

Към политиците: Господа, време е да се извинявате на народа

или...

Паси се извини на блогърите

Изненадана съм, да! И то приятно! Но държа да кажа, че в случая съм абстрахирана от партийни и политически пристрастия.

Поздравления към всички блогъри, защото това, което се случи на 22 май в "Булевард България" доказва възможностите и влиянието на българската блогосфера. Мисля, че това е добър урок за българските политици, защото те са свикнали да подценяват способностите на гражданите, загубили са страх от народа, който управляват, защото ние рядко се надигаме срещу тях и тяхното поведение. Това е добър урок и за нас - защото само с воля и активно поведение могат да се случват промените. Съветвам всички в политиката да вземат пример от колегата си Паси...

Смятам, че макар да е с малко закъснение, реакцията на г-н Паси е достойна.
В края на март месец в предаването на Иван Бедров "Булевард България" по Re:TV г-н Паси нарече боърите простаци.
Ето и линк към видео материала.

На 22 май в ефира отново на Re:TV, в същото предаване на Ива Бедров, той се извини за това, което беше казал през март. Чисто човешки реакцията му заслужава уважение, защото малко хора имат смелостта да признават грешките си. А и сега не се сещам последно кой политик се е извинявал публично за своите действия, изказвания и др. Сякаш всички са като щрауси са заровили главите в земята...

Поведението на г-н Паси е адекватно на случващото се и на скандала, който предизвика неговото изказване. Извинението показва, че до някаква степен е имало развитие и промени в представите, разбиранията и нагласите на г-н Паси.

От PR гледна точка - това извинение можеше да се случи и малко по-рано, но дори и сега, мисля, че е добра стъпка към "изчистване" на името и имиджа.

Новината научих първо от блога на Мартин Линков.

Read more »

In an Absolute World

Поредната страхотна реклама на водка Абсолют










Освен, че обожавам рекламната им концепция, в случая съм абсолютно пристрастна.

Защото последния месец пътувах два пъти в чужбина ... като и двата пъти на летище София ми върнаха куфара счупен ... т.е. 2 счупени куфара....

А в Абсолютния свят ти връщат куфара здрав...
Read more »

Passionate about you

Ето как всички служители на едно летище съобщават на един от заминаващите пътници, че е станал баща.

video

Става все по-трудно да се печели доверието на клиентите





Прилично обслужване? Не е достатъчно.
Добро обслужване? Прави впечатление, но не е предпоставка за верни и лоялни клиенти.
Отдаденост и лично отношение към всеки един потребител, уважение към неговата личност и съпричастност към ситуациите, в които се намира той. Така се печелят клиенти!

Според видео реклама на SN Brussels Airlines, можете да впечатлите човека, избрал вашите услуги:
чрез личния и индивидуален подход към всеки един потребител;
чрез проява на желание и страст за максимално добро отношение към клиента;
чрез съдействие по всякакви начини;
чрез проявяване на разбиране към нуждите и желанията на клиента (дори и най-личните).

С какво ме впечатли рекламата на SN Brussels Airlines?
Отношенията между клиент и компания преминават на по-високо емоционални и психологическо ниво. Компанията скъсява дистанцията с клиента, става негов приятел, който го подкрепя във всякакви моменти и се грижи за него.
Видео рекламата всъщност представя добавената стойност, която потребителят би получил, ако пътува с въпросната авиолиния.
Или как едно обикновено пътуване със самолет може да се превърне в приятен и незабравим момент.

Благодаря на моята колежка Росяна Сотирова, която откри рекламата и я сподели с мен!
Read more »

Сексът и кризата

Днес чета в Advertising Age статията „Is Recession Sex Even Better Than Makeup Sex?” за секса по време на криза, в която пише, че има някои индустрии, които въобще не преживяват трудности по време на масовия финансов спад.

Статията всъщност представя данни от продажбите на (ще използвам термина от материала) "sexual-enhancement devices", предлагани от различни компании, като предимно се говори за Johnson & Johnson и Trojan at Church & Dwight и техните наблюдения на пазара в този сегмент.

При написването на материала е подходено по доста нестандартен и оригинален начин, според мен. В началото е направен забавен паралел между ефективността от секса за сдобряване и секса за справяне с финансовата криза. Това, което прави впечатление е, че компаниите имат цялостни концепции относно развитието на продажбите дори на този тип продукти, правят сравнения с миналогодишните си отчети и съответно достигат до изводите, че кризата не е повлияла негативно, напротив. Затова се търсят и психологически обяснения за ръста на продажбите.

Ето какво казва и говорител на Johnson:

"When the economy goes down, sex goes up," said a J&J spokesman by way of explanation, but he and the brand team declined to elaborate on why their products seem to be booming when the economy isn't.

Споделям с вас този материал, но не защото става въпрос за секс и "sexual-enhancement devices". А защото съм учудена от начина, по който се работи за изграждането на имидж дори на този специфичен тип продукти. Мисля, че всячески трябва да откриваме добрите примери и практики от чуждестранния опит на маркетинг специалист и бранд мениджъри...
Read more »

40 НЕ в рекламата

Или....

Блогът на Светослав Билярски

Днес ми казаха интересен блог за Маркетинг, Реклама, Бранд одит, изграждане и управление на търговски марки. Той е на Светослав Билярски – бил е копирайтър в Ogilvy&Mather, криейтив директор в Publicis и главен редактор на списание Мениджър, а в момента преподава в НБУ.

Препоръчвам блога на всички, заинтересовани от тази тематика. Със сигурност ще ви бъде интересен и полезен.

Вече си имам и любим материл: 40 НЕ в рекламата, който обаче е само за хора, които имат чувство за хумор и могат без проблеми да се самоиронизират. :)

В публикацията са събрани най-често срещаните грешки, които правят специалистите и клиентите. Тези грешни стъпки нарушават някои от основните принципи за работа в сферата на маркетинга, рекламата и комуникациите, както и при чисто професионалните отношения между клиентите и фирмата изпълнител. С доста хумор и остроумие е описано защо например не трябва да се плаща за PR, защо агенциите трябва да подхождат по различен начин към различните аудитории, защо някои продукти няма никога да бъдат продадени с реклама, защо клиентите не трябва да искат безплатни идеи или резултати в рамките на една седмица…

Ето и това, което най-много ме разсмя:

1. Клиентът НЕ е прав

Ако знаеше какво е добре за него, клиентът щеше да има собствена агенция. Ако някой настоява сам да си предписва лечението, по-добре да не ходи на лекар.

3. Идеите НЕ са безплатни

Безплатни са джанките. Но някой да е чувал израза “джанката на тортата”?

10. Потребителите НЕ са олигофрени

След рекламата на тоник те не си купуват леопард. Те не мислят, че мечките пият Кока Кола, нито, че погледнати през бутилка водка, жените имат вампирски зъби…

30. За PR НЕ трябва да се плаща

Ако някой плаща, за да прочете името си във вестника, значи той не може да измисли интересно събитие, което да привлече вниманието на медиите. Но не си мислете, че интересните събития се правят без пари.

35. Агенцията НЕ създава клипове и плакати

Тя създава идеи. С десет пъти по-малък бюджет, една добра идея може да постигне повече от една лоша идея. Рекламите са като вицове – чуваш хиляди, а запомняш единици.

Ето и едно много готино интервю със Светослав Билярски за сп. Мениджър.

Read more »

Завещаното зло от сегашното правителство

Или…

Бюджетните проблеми = Най-голямото завещание на това правителство към следващата власт

"Мисли се и за още съкращаване на разходи в Бюджет 2009, но на този етап не сме предприели нищо. Ще ви уведомим, ако предприемем такива стъпки", така честно и открито Пламен Орешарски си призна, че сегашното правителство не предприема и не може да предприеме никакви по-сериозни стъпки за спасяването на тазгодишния бюджет. Това се случи на конференцията „Кризите и България – през погледа на миналото”.

[Защо през погледа на миналото? Предлагам по-актуално формирана тема за размисъл: „Кризите и България – ежедневната действителност у нас”.]

Могат да се направят две заключения, които абсолютно дискредитират и малкото авторитет на сегашните с*м*е*ш*н*и*ц*и, които са на власт. Финансовите проблеми пред страната не подлежат на разглеждане от сегашните властимащи, които се занимават изцяло със собствените си предизборни въпроси. Факт е, че въпреки обещанията в началото на 2009 г. за оптимизиране на правителствените разходи, проблемите на бюджета ще бъдат разрешавани от следващото правителство.

Освен това, отново пак след изборите ще се решава дали разходите в държавния бюджет за 2009 г. ще бъдат свити допълнително.

Явният провал обаче не е достатъчно срамен сам по себе си, защото Орешарски е обвинил медиите, че са лансирали (някаква си) идея за намаляване на бюджета за 2009 г. с 10%.

Не им е лесно на медиите в България – или са параван на властта, или са виновни за нейните провали...

Read more »

Нека заплатата на Станишев бъде 1 лев

Или...
Един добър пример от унгарския премиер

Една новина от днес ме изненада приятно и с удоволствие я предлагам като ценен съвет към нашето правителство. Става въпрос за антикризисните мерки срещу финансовата рецесия, които предприема Унгарското правителство по предложение на премиера Гордон Байнай. Ето, г-н Станишев вместо да се хвали в интервю за в-к Стандарт какво бил постигнал, може да вземе пример от унгарския си колега.

В един материал от днешния брой на в-к Дневник пише:
„Унгарското правителство планира да наложи таван на заплатите на мениджърите в държавните компании, да намали наполовина заплатите на членовете на бордовете на директорите им и на надзорните съвети и да свие с около 15% заплатите на министрите, предаде Ройтерс, като се позова на изявление на премиера Гордон Байнай. (...)
Според предложението на Байнай заплатите на висшия мениджмънт на държавните компании трябва да бъде ограничен до 2 млн. форинта (9400 долара) месечно. "Предлагам директори и мениджъри да започнат и да дадат пример за социална солидарност", обяви премиерът на пресконференция. Байнай, чиято заплата е символична - само 1 форинт, допълни, че мениджърите в държавни компании, които получават повече от 2 млн. форинта, ще трябва да връщат разликата и да я внасят в благотворителна организация, която ще бъде избрана по-късно тази седмица. (...)
Новият премиер обеща още преди официалното си встъпване в длъжност да опита да съживи икономиката с шокови мерки. Според него необходимите реформи включват ограничаването на публичните разходи, намаляване на пенсиите и другите социални помощи и затягане на бюджетната дисциплина.”

P.S.
В България може да приложим унгарската идея. Единствено предлагам тази информация да не достига до Масларова, че и без това приносът й към увеличението на българските пенсии е жалък, въпреки смешната самоувереност, която лъха от предизборните реклами на БСП...
Read more »

Към Доган: На когото не му харесва, ДА ОТИДЕ ДА ГЛАСУВА

Или…

Безумна наглост = Доган


Няма как да не споделя, че изказването на Доган ме И З У М И !

Поздравления! Няма по-хубаво, когато един човек сам се издъни и си покаже истинското лице, така както направи Доган. Собствената му кампания се превръща в анти-кампания.




Ето и цитат от материала, публикуван от dnevnik.bg:

"Като че ли който поиска да стане политик, започва кампания анти-Доган. Като че ли всички са против нас. Против мен. На тях искам да кажа, че мишката и плъхът се борят помежду си, но не може мишка и плъх да се борят с тигри и лъвове! Всеки трябва да се бори със себеподобните си! Аз нямам намерение да живея на друго място. Ние нямаме намерение да живеем на друго място! На когото не му харесва, да отиде да живее където поиска."


Не, г-н Доган, аз бих казала, че няма да се случи така, както вие искате. Ако искаме България да се оправи, Не трябва така да се случва.

Затова, като контра отговор към това изказване, предлагам:


На когото не му харесва, ДА ОТИДЕ ДА ГЛАСУВА!


Така…. Нека опитам да се абстрахирам от това кой е направил изказването.


Но…


Който и политик да се изкаже по този начин, веднага бих се запитала "Как така са го избрали?!". Ако той не може да убеди гражданите и опонентите си и да им покаже, че върши някаква работа, какво изобщо прави в политиката. Или може би е забравил, че е там, за да работи ЗА БЪЛГАРИЯ и гражданите й, а не да ги прогонва.

Да заявяваш такива неща е проява на агресия, а агресията е прикритие на страха от това, че си слаб и не можеш да се справиш със ситуацията.

Read more »

Понеделник се оказа добър ден за размисли

или...
Лични размисли в началото на седмицата

[Ден втори от началото на политическите кампании за Евроизборите]


Нова седмица, ново начало. Обичам новите начала... Така започнах поредната нова седмица, заредена с енергия и ентусиазъм да свърша хиляди (интересни) неща.



Една от основните ми задачи за днес беше да си изкарам Европейска здравна карта в една поликлиника на ул. Коперник 9. Предварително проучих, че работят от 8.00 до 17.00 ч. Крайно неудобно за всички останали хора, които също работят, но какво да се прави, съобразих се с факта, че единствено мога да отида в 8.00, да си свърша работата максимално бързо, за да успея до към 9 вече да съм в офиса. Там бях ще в 7.45, а на вратата на гишето, където се подават заявления, имаше друго работно време – „Работа с клиенти от 8.30 до 17.00”.
Така… седнах и почаках, имам ли избор? След мен дойде един чичко на средна възраст, който се ядоса, че отварят чак в 8.30 и съответно с него си намерихме обща тема на разговор – лошата администрация у нас, необмисленото работно време и т.н. Естествено се стигна до анализи на цялостната сегашна реалност в България. Чичкото се разпали, присъединиха се няколко пенсионери, като той бе взел думата, а останалите кимаха с глава и пригласяха.
Типична българска ситуация, на думите сме най-силни, но... в хода на разговора ми стана мило. Рано сутринта тези хора, въпреки че живееха с безумните си битови проблеми, те бяха политически ангажирани и проявяваха интерес, изглеждаха ми на активни хора, на бъдещи гласоподаватели, а точно от такива имаме нужда. Доброто в цялата ситуация беше, че тези 4 човека бяха достигнали до своя извод – че единственият шанс на България за по-добро бъдеще е само и единствено ИЗБОРЪТ на дясно управления.

Така стана 8.30, вече бях разсънена, макар и още да не бях пила кафе. Политиката разсънва доста добре. Чак може и от безсъние да започне да страда човек заради нея… Та.. дойдоха две лелки, които отвориха гишето за Европейските здравни карти. За мое учудване не бяха сърдити, не се ядосаха на посъбралата се опашка от 4-5 чакащи, обслужиха ни бързо; (Е, не успях да си подам заявлението, защото не си носех жилищна регистрация, но..другия път...).
За малко си помислих, че има шанс нещата да са наистина по-добри…


Разказвам всичко това, защото с една единствена идея. Иска ми се, когато забелязваме някакви проблясъци на подобрение, да ги споделяме по между си. Защото само, когато виждаме положителното (дори да е малко колкото мравчица), тогава и ние ще го отразяваме и ще го излъчваме чрез себе си. Защото все от някъде трябва да се започне, нали така?

***
Искам да споделя с вас и две статии от днес, които ми направиха огромно впечатление.


Едната е анализ на Ясен Бояджиев относно изказването на датския евродепутат и оценката му за България. Материалът за Дойче веле е много стойностен - приложени са смислени факти и аргументи както в защита на българите, така и като укор към държавата ни. Колкото и да е обиден коментарът на въпросния евродепутат, има неща, които са срамни за нас и не могат да бъдат прикрити...

Всички трябва да се замислим над следното, което казва Ясен Бояджиев:
„(…)защо в България мнозина силно се обиждат и реагират, когато някой ги засегне на интелигентност, малцина обаче се впечатляват, а още по-малко са готови да се противопоставят, когато около тях всекидневно и безцеремонно се погазват законите, правата и свободите? Стандартният отговор, който често ще чуете, е: „Защото не ме засяга”. Тук вече заключението на датския евродепутат за глупостта е съвсем оправдано. Защото отношението към свободата е най-прецизният тест за интелигентност.”

Другият материал, който прочетох и ме впечатли, по-точно ме шокира, е статия на Галя Горанова във в-к Сега със заглавие: „О, неразумни пиари, поради что издевателствате?”.
О, по-добро заглавие към текста, който следва, не може и да бъде намерено...
Шокирана съм, след като разбрах, че БСП раздават рекламни презервативи с надпис „Влизай REDовно”, които промотират сайт, чието име даже няма да изписвам тук.
Статията също е много добра и силна.

Галя Горанова казва: „В продължение на две десетилетия леви и десни правителства с порочната си политика и пълна морална разпуснатост поощриха налагането на чудовищни модели на поведение сред младежите, чиито горчиви плодове днес берем. Тези нови "ценности" и пълната апатия на младите към политиката сега принуждават партиите да се гмурнат до непознати нива на инфантилност, само и само да "зарибят" тази аудитория, да й привлекат вниманието.”


Според мен, PR-ът не е вълшебното пате, което почиства тоалетната от бактерии (както казва Десислава Бошнакова). Политическият PR е комуникацията между политика и избирателите. Но когато политикът няма какво да каже, се случват точно такива безпредметни, срамни, безсмислени кампании, които обезкуражават гражданите, а дори и обиждат, защото явно си мислят, че сме доста заблудени…


В случая не трябва да позволяваме цялото внимание към кампаниите на PR специалистите на партиите да служи за параван на политиците. Напротив, това трябва да ни показва само едно - щом PR кампанията е изпразнена от смисъл и важно съдържание, значи 100% с политическите платформи е същото....




Read more »

No ribs, no juice

Или...
рекламата, която ме развесели днес :)

Поздравявам ви с рекламата, която днес видях първо в сп. Мениджър от месец Май, а после намерих и в интернет.
Креативно, секси, остроумно, наистина много добра печатна реклама на презервативи Lifestyle.

Все пак още е уикенд. Нищо, че вчера беше работен ден, времето е хубаво, затова забавлявайте се и си почивайте.... :)
Read more »

Зад кампанията „БойКостов”

или...
Аплодисменти за Re:TV за професионалната реакция

/Преди да споделя впечатленията си с вас, искам да уточня, че не подкрепям кампанията поради десните си възгледи, и че тук в този материал представям случилото си изцяло от гледна точка на човек, занимаващ се с PR и реклама./

Широка популярност придоби кампанията, насочена срещу Бойко Борисов и Иван Костов, която стартира със скандални банери. Ако банерите изненадоха всички, то последвалите стъпки от кампанията, бих казала, шокират.

Шокират, защото:
Имат масово разпространени печатни реклами в ежедневници и седмичници, до момента съм видяла поне в четири издания по няколко рекламни карета. Цените на политическа реклама по време на изборни кампании, логично са по-високи.
Имат радио-спотове поне в 5 радиа, които аз прослушвам всяка сутрин в периода от 7.30 до 8.30 – т.е. обхващат сутрешния прайм тайм в радио ефира, а тогава цените естествено са по-високи.
Завладели са интернет, това всички го виждаме...
Наблягат и на външната реклама – в София могат да бъдат видяни доста билбордове.
Ако имах възможност и време, бих се позанимавала, за да изчисля средствата, които евентуално са вложени в цялата тази мръсна работа. Със сигурност става въпрос не за много пари, а за неприлично много.

От гледна точка на PR
Кампанията става за пример за горе долу добре обмислена анти-кампания срещу определен опонент. Добре обмислена имам предвид единствено, отчитайки PR и рекламните техники, които хитро са използвали. Първо всичко започна с тези интернет банери, които изиграха ролята на тийзъри, защото в рамките на няколко дни много хора в интернет пространството си нямаха и ни най-малка идея за какво иде реч, кой стои зад тази инициатива, какво се цели. И след като любопитството ескалира – „Нова зора” атакуваха с всякакви медийни средства и се възползваха от всички възможности за реклама. Да, това е добър PR ход – първо предизвикваш любопитството на аудиторията, а после вече действаш.

ОБАЧЕ
Друг е въпросът, че точно в този случай, инициативата всъщност изигра много лоша шега на самите организатори. Тук вече никакъв PR не може да помогне.
Тук навреме се намесиха вече самите потърпевши, които правилно поискаха да се проучи от къде са вложени средствата за цялата тази масова кампания.
Точно тук се намесва и телевизия Re:TV, които решават да проследят кой точно стои зад website boykostov.org. Тук можете да прочете по-подробно за това, което откриват специалистите от Re:TV. Оказва се, че: “…първоначално (сайтът) е регистриран на името на Азер Меликов. Това показва проверка за историята на домейна, извършена от специалисти специално за RE:TV. В политическия кабинет на Сергей Станишев има експерт по информационни технологии със същото име, който е и в борда на "Информационно обслужване"....

Оставям на всеки един от нас сам да достигне до своя политически предизборен ИЗВОД и в последствие ИЗБОР.
Препоръчвам ви да прочетете коментарите под статията в сайта на в. Дневник (линк има по-горе).

PR извод
Никога не можеш да заблуждаваш публиката прекалено дълго време, защото истината не може да бъде скрита и маскирана.
Никога не забравяй, че главното, с което разполагаш е само и единствено истината.
Никога не подценявай аудиторията си, защото винаги има добри специалисти, които ще разкрият използваните неетични техники и мотиви.

***
Телевизия Re:TV поздравявам за навременните действия и реакция.
Браво и на в-к Дневник, които веднага публикуваха материал по темата и документ, представящ историята на скандалния домейн.
Read more »